طالبان چهار کارمند يک شرکت ساختمانی ترکيه را که هشت ماه پيش در ولايت پکتيا در جنوب افغانستان ربوده بودند آزاد کردند.
اين شهروندان ترکيه که برای احداث يک قرارگاه ارتش افغانستان در شهرک پتان ولايت پکتيا کار می کردند دسامبر سال گذشته از سوی طالبان ربوده شده بودند.

عبدالظاهر،‌ از بزرگان محلی که برای آزادی اين افراد با طالبان گفتگو کرده است گفت که اين چهار شهروند ترکيه شنبه شب در شهرک گيانی ولايت پکتيکا به وی سپردند.
وی که سه سال قبل به برای آزادی ۲۱ شهروند کره جنوبی نيز با طالبان گفتگو کرده بود گفت که طالبان دو ماه پيش به وی گفته بودند که در راستای آزادی اين افراد با سفارت ترکيه در کابل تماس بگيرد.
عبدالظاهرگفت که او بعد ازاين تمايل طالبان به گفتگو، با سفارت ترکيه در کابل و طالبان در تماس بود تا اين که سرانجام اين شهروندان ترکيه آزاد شدند.
به گفته عبدالظاهر افراد آزاد شده که از وضعيت جسمی خوبی برخوردار بودند با همکاری صليب سرخ به نمايندگان سفارت ترکيه در شهر غزنی در جنوب کابل سپرده شدند.
ذبيح الله مجاهد،‌ از سخنگويان طالبان گفت که اين افراد با ميانجی گری يک تن از بزرگان محلی و به مناسبت عيد فطر آزاد شده اند.
او گفت که آزادی اين شهروندان ترکيه بدون هيچ شرطی صورت گرفته است.
حدود دو هفته قبل نيز دوکارمند يک شرکت تجارتی ترکيه بعد از سپری کردن يک ونيم ماه از بند آدم ربايان در ولايت جوزجان در شمال افغانستان آزاد شدند.
مقامات محلی جوزجان گفتند که اين افراد در علميات نيروهای امنيت ملی اين کشور آزاد شدند.
ترکيه به عنوان يکی از اعضای سازمان ناتو،‌ يک تيم بازسازی ولايتی در ولايت ميدان وردک در جنوب کابل مستقر کرده است اما حضور اين کشور در شمال افغانستان نيز که اقليت ترک تبار در آن زندگی می کنند طی ساليان اخير روند رو به رشدی داشته است.