مهدی کروبی در نامه‌ای خطاب به فرزندش حسين ضمن ابراز اطمينان از پايان يافتن اين دوران «سخت و دشوار» از فرزندش خواسته است که به خارج از کشور سفر نکند.

حسين کروبی، فرزند مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت ايران نامه چند ماه پيش پدرش را بر صفحه فيس‌بوک خود منتشر کرد.

حسين کروبی در آغاز اين نامه آورده است نزديک به شش ماه می‌شود که هنوز موفق به ديدار پدرش نشده است تا وی را «حتی برای دقايقی» ببيند.

وی که اين مطلب را در آستانه ماه رمضان منتشر نموده اظهار اميدواری کرده است که در اين ماه همه زندانيان سياسی از زندان آزاد شوند.

حسين کروبی توضيح داده است که اين نامه پدرش در زمانی نوشته شده که رسانه‌های حکومتی خبر خروج وی از ايران و پناهنده شدن او را منتشر کرده بودند و اين شايعه توسط مأموران به مهدی کروبی نيز رسيده بود.

مهدی کروبی در نامه خود نوشته است: «يقين داشته باشيد اين دوران سخت و دشوار پايان خواهد يافت.»

حسين کروبی: نزدیک به شش ماه است که هنوز موفق به دیدار پدرم نشده‌ام تا وی را حتی برای دقایقی ببینم

نامزد بخشی از اصلاح‌طلبان در دهمين دوره رياست جمهوری در ايران افزوده است: «زشتی و شرمندگی می‌ماند برای افراد و مسئولينی که ظلم می‌کنند و بر خلاف قانون و شرع حقوق مردم را پايمال می‌نمايند.»

کروبی در بخش ديگری از نامه خود به فرزندش نوشته است: «از مسافرت به خارج از کشور حتمأ پرهيز نماييد زيرا مصلحت نيست و مطمئن باشيد ندامت و پشيمانی جبران‌ناپذيری دارد.»

مهدی کروبی به همراه همسرش فاطمه کروبی در بازداشت خانگی به‌سر می‌برند.

محدوديت شديد مهدی کروبی و همسرش فاطمه کروبی از تاريخ ۲۱ بهمن ۱۳۸۹ آغاز شد اما پس از راهپيمايی ۲۵ بهمن‌ماه اين محدوديت‌ها به بازداشت خانگی تبديل گرديد.

راهپيمايی ۲۵ بهمن‌ماه به دعوت مهدی کروبی و ميرحسين موسوی، يکی ديگر از رهبران مخالفان دولت به پشتيبانی از مردم تونس و مصر برگزار شد که طی آن دو نفر کشته، ده‌ها نفر زخمی و گروه بسياری بازداشت شدند.

ميرحسين موسوی و همسرش زهرا رهنورد نيز هم‌زمان با مهدی کروبی و فاطمه کروبی در بازداشت خانگی به‌سر می‌برند.

تاکنون نهادهای حقوق بشری بين‌المللی، چندين دولت و همچنين اتحاديه اروپا خواهان آزادی آن‌ها شده‌اند اما جمهوری اسلامی ايران پاسخی به اين خواسته نداده است.

محمود احمدی‌نژاد در شامگاه چهارشنبه ۱۲ مردادماه در گفت‌وگو با شبکه تلويزيونی يورونيوز و در پاسخ به سئوالی در مورد مهدی کروبی و ميرحسين موسوی گفت: «آن‌ها (موسوی و کروبی) مسائلی با قوه قضائيه دارند. قوه قضائيه در ايران مستقل است. من حق دخالت در کار قضات را ندارم.»

رئيس جمهور ايران افزود: «البته قوانينی وجود دارند که افراد طبق آن‌ها می‌توانند از حقوق خود دفاع کنند؛ اما اگر نظر شخصی بنده را در اين‌باره بخواهيد آرزويم اين است که در هيچ جای دنيا و در اروپا و آمريکا هم حتی يک زندانی و زندان مخفی وجود نداشته باشد.»

احمدی‌نژاد همچنين گفت «در قوانين جمهوری اسلامی ايران اظهار نظر آزاد است» و «کسی به‌خاطر اظهار نظر در زندان نيست.»