لیگ جهانی والیبال به میزبانی ایران هفته بعد آغاز می شود اما این بار هم امکان خرید بلیت برای زنان وجود ندارد.

سایت خرید بلیت برای این مسابقات  «هشدارهایی» را قبل از خرید بلیت به  اطلاع متقاضی می‌رساند که یکی از آنها این است که «سهمیه خانم‌ها و آقایان به طور کامل از هم جدا است و به هیچ وجه امکان جابه‌جایی سهمیه‌ها وجود ندارد. از حضور تماشاگرانی که از سهمیه‌ی مقابل خرید کرده باشند در ورزشگاه جلوگیری می‌شود.
هشدار بعدی  هم این است که امکان حضور در ورزشگاه به صورت خانوادگی وجود ندارد و سهمیه‌ها از هم جدا است.

خریدارانی که از لحظات اولیه شروع فروش بلیت به این سایت مراجعه کرده‌اند با این پیام مواجه شده ‌اند: «متاسفانه سهمیه خانمها به اتمام رسیده.»
این در حالی است که ادر زمان دریافت این پیام، درصد قابل توجهی از سهمیه مردان برای خرید بلیت باقی مانده و مردان قادر هستند تا پنج بلیت خریداری کنند.

در سال‌های قبل هم سایت فروش بلیت به همین شیوه مانع فروش بلیت به زنان علاقه مند به تماشای والیبال شده بود.

ممنوعیت حضور زنان در مسابقات تیم ملی والیبال به چهار سال قبل و دو بازی‌ ایران در برابر ژاپن برای تعیین نماینده‌ آسیا در لیگ جهانی والیبال برمی‌گردد. در مسابقه‌ اول زنان حضور داشتند، اما در دیدار حساس بعد، از ورود بیش از هزار زن به سالن مسابقه جلوگیری شد و نیروهای انتظامی زنان حاضر در مقابل ورزشگاه را متفرق کردند.

وب‌سایت‌های خبری اصول‌گرا اعلام کردند این ممنوعیت به خاطر «صحنه‌هایی» بوده است که در دیدار اول به دلیل حضور زنان رخ داده بود.

دو سال قبل، مشاور امور ورزش معاونت امور زنان اعلام کرد که با این ممنوعیت مخالف است. او گفت: «می‌توان تدابیری اندیشید که حضور خانم‌ها برای دیدن این بازی‌ها منعی نداشته باشد. بسیاری از بانوان علاقه‌مند به دیدن این بازی‌ها هستند و در گذشته هم این امکان وجود داشت که برای تماشای والیبال زنان هم به ورزشگاه بیایند.»

او وعده داد که معاونت امور زنان این مسأله را پیگیری خواهد کرد.

دو سال پیش رضا حسنی خو، مدیرکل حراست وزارت ورزش وجوانان گفت: «در مورد حضورخانواده‌ها درخلال برگزاری مسابقات لیگ جهانی والیبال در تهران طبق تصمیماتی که در دستگاه‌های اجرایی کشور اتخاذ شده، به فدراسیون والیبال مجوز داده شد تا با اولویت عوامل اجرایی، خانواده والیبال و تعدادی از هواداران تیم میهمان با صدور کارت مخصوص، شرایط حضور بانوان در سالن برگزاری مسابقات را فراهم کند.»

وزیر کشور ایران اما گفت ورود زنان ایرانی به ورزشگاه‌ها همچنان ممنوع است و دستور جدیدی برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها صادر نشده است.

با وجود وعده‌هایی که معاونت امور زنان ریاست جمهوری ایران برای پیگیری این مطالبه داده بود، در نهایت شهیندخت مولاوردی نیز تیرماه سال گذشته گفت که دولت تلاش‌هایی در راستای حضور زنان در ورزشگاه‌ها انجام داد ولی به دلیل موضع‌گیری برخی از مراجع شیعه از این مساله صرف‌نظر کرده است.