در يک دور از رويدادهای خشونت‌آميز در ولايات قندهار، خوست، غزنی و لغمان افغانستان، دست‌کم ۲۱ تن که بيشتر آنان غيرنظامی هستند کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.

در نخستين رويداد مرگبار که صبح شنبه ۲۱ خرداد در حومه شهرک ارغنداب قندهار رخ داد، يک مينی‌بوس حامل غيرنظاميان هدف انفجار بمب کنار جاده قرار گرفت که بر اثر آن ۱۵ غيرنظامی جان باختند.

شيرشاه يوسف زی، مسئول امور امنيتی پليس قندهار گفت که بر اثر اين انفجار که در دره سياه سنگ به‌وقوع پيوست هشت کودک، چهار زن و سه مرد جوان کشته و يک زن زخمی گرديده است.

طالبان که همواره با کارگذاری بمب‌های کنار جاده ای، کاروان‌های نظاميان و مقامات دولتی را هدف قرار می‌دهند تا کنون در اين مورد اظهار نظر نکرده‌اند.

همچنين در همين روز بر اثر وقوع يک حمله انتحاری در شهر خوست در جنوب اين کشور، يک فرمانده محلی يگان واکنش سريع پليس کشته شد.

حامد کرزی: اين اقدامات از سوی تروريستانی صورت می‌گيرد که از پيشرفت برنامه صلح اين کشور هراسان هستند

عبدالجبار نعيمی، والی خوست گفت که دراين رويداد يک پليس و يک کودک ۱۲ ساله نيز جان باختند و ۲۳ نفر از جمله ۱۵ غير نظامی مجروح شدند.

هم‌زمان با اين رويداد يک حمله انتحاری در مسير عبور يک کاروان نظاميان ناتو در شهرک صبری ولايت خوست روی داد که به گفته منابع محلی تلفاتی بر جای نگذاشته است.

در رويدادی ديگر در شهر مهترلام مرکز ولايت لغمان انفجار بمب کنارجاده‌ای دو پليس را کشت. در اين انفجار ۹ تن نيز زخمی شدند.

افزون بر اين، مقامات محلی ولايت غزنی در جنوب کابل اعلام کردند که روز شنبه يک حمله انتحاری در بزرگ‌راه غزنی- قندهار رخ داد که بر اثر آن يک کودک کشته و دو کودک ديگر مجروح گرديدند.

طالبان مسئوليت اين حملات را برعهده گرفته‌اند و مدعی شده‌اند براثر آن تلفات سنگينی به نظاميان دولتی و خارجی رسيده است.

حامد کرزی، رئيس جمهورافغانستان که به‌منظور ديدار با مقامات پاکستانی به اين کشور سفر کرده است در پيامی ضمن محکوم ساختن اين رويدادهای خشونت‌آميز گفت: «اين اقدامات از سوی تروريستانی صورت می‌گيرد که از پيشرفت برنامه صلح اين کشور هراسان هستند.»

وی با بيان اين که بر قراری صلح آرزوی ديرينه مردم اين کشور است افزود اين گونه تلاش‌های مذبوحانه به نتيجه نخواهد رسيد.