روزنامه ابتکار در شماره شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ از واکنش‌ آيت‌الله احمد جنتی، دبير شورای نگهبان به اتهام «تقلب» در انتخابات مجلس نهم خبر داده است.

اين روزنامه به نقل از احمد جنتی نوشته است: «از حالا عده‌ای دوباره می‌خواهند مسئله تقلب را برای انتخابات مجلس مطرح و اعتماد منافقان و سلطنت‌طلبان و کمونيست‌ها را جلب کنند.»

وی افزود: «اين‌ها قضيه فتنه ۸۸ را به راه انداختند و عواقبش را ديدند. بالأخره مردم، اسلام، انقلاب و خط امام پيروز شد و آن‌ها ذلت دنيا و آخرت را تحمل کردند و از چشم مردم افتادند. نفع نبردند و ضرر کردند. ولی از حالا عده‌ای دوباره همان کليد را می‌زنند و می‌خواهند مسئله تقلب را برای انتخابات مجلس مطرح کنند.»

مخالفان حکومت ايران می‌گويند که محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری ايران در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری ۱۳۸۸ با «تقلب و دخالت نهادهای نظامی و امنيتی» به عنوان فرد پيروز معرفی شده است.

اما در مقابل حکومت ايران با ردکردن اين گفته مخالفان، آن‌ها را «فتنه‌گر» می‌نامد.

به تازگی نيز شماری از اصولگرايان در ايران گروهی را تشکيل داده‌اند تا از دخالت «غيرمجاز» دولت در انتخابات مجلس جلوگيری کند.

اسدالله بادمچيان يکی از نمايندگان اصولگرای مجلس ايران به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، گفته است: ‌«انتخاب اين افراد به معنای دخالت آن‌ها در انتخابات نيست، بلکه آن‌ها تلاش می‌کنند روابط صحيحی بين دولت، به عنوان مجری انتخابات، حاکم باشد؛ چرا که ممکن است برخی اطرافيان دولت هم‌چون استانداران، فرمانداران و بخشداران دخالت غيرمجاز در انتخابات انجام دهند، لذا ۹ نفر انتخابی رييس‌جمهور از بين اين ۱۳ نفر، قرار است کمک‌کار دولت باشند.»

به تازگی شماری از اصولگرايان در ايران گروهی را تشکيل داده‌اند تا از دخالت «غيرمجاز» دولت در انتخابات مجلس جلوگيری کند

نهمين دوره انتخابات مجلس ايران قرار است ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ برگزار شود.

پيش از اين نيز نورالله حيدری يکی ديگر از نمايندگان اصولگرای مجلس نسبت به سلامت انتخابات در ايران ابراز ترديد کرده بود.

حيدری، مدتی پيش در گفت‌وگو با تارنمای خبرآنلاين گفت: «وقتی بخشی از بدنه دولت، خواسته يا ناخواسته، سهواً يا عمداً برخلاف قانون عمل می‌کند، بعد چطور مطمئن باشيم که انتخابات درستی را برگزار خواهند کرد؟»

در همين حال حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران روز جمعه ۲۰ خرداد از دستگيری «يک جاسوس» که به‌ دنبال تشکيل شبکه اجتماعی برای ايجاد اغتشاش در ايام انتخابات مجلس بود خبر داد.

به گزارش تارنمای خبرآنلاين، وزير اطلاعات ايران گفت اين جاسوس با همکاری آمريکا و با «هزينه ميليون‌ها دلار» قرار بود دست به چنين اقدامی بزند.

حيدر مصلحی گفت: «فرد دستگيرشده از يکی از کشورهای همسايه به ايران آمده بود و آمريکايی‌ها می‌خواستند ميليون‌ها دلار هزينه کنند که همان شبکه اجتماعی انتخابات قبلی را برای انتخابات مجلس ايجاد کنند.»

مطالب دیگر مطبوعات:

روزنامه جام جم؛ خبرنگاران و حقوق از دست رفته صنفی

روزنامه تهران امروز؛ دلايل طرح سوال از رئيس‌جمهور