بر اثر يک حمله انتحاری در نزديک مسجدی در شهر قندوز در شمال افغانستان، دست‌کم چهار پليس کشته و ۱۸ تن، از جمله شماری از غير نظاميان، زخمی شدند.

سيد سرور حسينی، سخنگوی پليس ولايت قندوز گفت که اين حمله ساعت ۱۰ صبح جمعه ۲۰ خرداد هنگامی رخ داد که ده‌ها نفر از مردم در مراسم يادبود ژنرال داود داود و ژنرال شاه‌جهان نوری در مسجد جامع رستاق‌آباد شهر قندوز شرکت کرده بودند.

ژنرال داود داود، فرمانده پليس حوزه شمال افغانستان و ژنرال شاه‌جهان نوری، فرمانده پليس ولايت تخار، هفتم خردادماه جاری بر اثر حمله انتحاری يک عضو گروه طالبان در شهر تالقان، مرکز ولايت تخار، کشته شدند.

سخنگوی پليس ولايت قندوز افزود که انتحارکننده به قصد کشتن ژنرال سميع‌الله قطره، فرمانده پليس قندوز در دروازه ورودی مسجد کمربند انتحاری‌اش را منفجر کرد اما اين مقام پليس از اين حمله جان سالم به‌در برد.

سيد سرور حسينی در مورد شمار دقيق کشته‌شدگان جزئيات بيشتری ارائه نداد اما به گفته دکتر ظفر نوری، رئيس اداره بهداشت عمومی قندوزچهار تن از زخمی‌شدگان، غير نظامی هستند که وضعيت دو تن از آنان وخيم است.

طالبان که همواره مسئوليت حملات انتحاری را برعهده می‌گيرند، دست داشتن در اين حمله را رد کرده‌اند.

قندوز در شمال افغانستان از مراکز عمده نفوذ گروه‌های شورشی، به‌ويژه طالبان است و در يک سال اخير شاهد چندين حمله انتحاری مرگبار بوده است.

در اسفندماه سال گذشته ژنرال عبدالرحمان سيد خيلی، فرمانده پليس قندوز با چهار تن از محافظان‌اش در يک حمله انتحاری که از سوی طالبان سازماندهی شده بود جان باخت، در اين رويداد ۹ تن نيز زخمی شدند.

در سال ۱۳۸۹، حملاتی مشابه از سوی طالبان در مرکز و شهرک‌های چهاردره و امام‌صاحب قندوز به‌وقوع پيوست که طی آن ده‌ها تن که بيشتر آنان غير نظامی بودند کشته و يا زخمی شدند.