روزنامه جام جم در شماره یک‌شنبه هشتم خرداد ۱۳۹۰از کاهش قیمت دلار در پی عرضه گسترده ارز در بازار از سوی بانک مرکزی خبر داد.
 
به گزارش روزنامه جام‌جم، فعالان بازار ارز از حجم دلار توزیع شده در بازار و مدت زمان ادامه این سیاست خبر ندارند.
 
روز شنبه ششم خردادماه دلار در بازار آزاد بین ۱۱۸۵تا ۱۱۹۵تومان فروخته می‌شد که ۲۰تومان ارزان‌تر از قیمت آن در هفته گذشته بود.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، روز پنج‌شنبه پنجم خرداد ماه جاری، بانک مرکزی نرخ فروش دلار را ۱۰۶۴تومان و نرخ خرید آن را ۱۰۶۲تومان اعلام کرده است.
 
برخی فعالان بازار ارز، بالا رفتن قیمت دلار در هفته‌های گذشته را به دلیل «برخی تصمیم‌گیری‌ها و صدور بخشنامه از سوی بانک مرکزی برای اعمال محدودیت در عرضه ارز به شعب بانکی» می‌دانند.
 
ابوالقاسم حکیمی‌پور، اقتصاددان با هشدار به تبعات بالا رفتن قیمت دلار، می‌گوید که بانک مرکزی باید هرچه زود‌تر وارد عمل شده و با کاهش قیمت دلار به زیر ۱۱۰۰تومان از بروز تورم بالای ۲۰درصد جلوگیری کند.
 
محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی همچنین روز شنبه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که برای از بین بردن بازار سیاه، عرضه دلار را در بازار تا هفته‌ای دو میلیارد دلار و حتی بیشتر افزایش خواهد یافت. به گفته وی در حال حاضر به طور میانگین هفته‌ای بیش از یک میلیارد دلار به بازار وارد می‌‍‌شود.
 
ابوالقاسم حکیمی‌پور، اقتصاددان با هشدار به تبعات بالا رفتن قیمت دلار، می‌گوید که بانک مرکزی باید هرچه زود‌تر وارد عمل شده و با کاهش قیمت دلار به زیر ۱۱۰۰ تومان از بروز تورم بالای ۲۰درصد جلوگیری کند.

 
وی نوسان‌های اخیر در بازار ارز و تقاضای ایجاد شده برای آن را ناشی از گران شدن قیمت سکه دانست و گفت که با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده برای سکه و گران شدن قیمت سکه، تقاضای کاذب در این بازار رو به سوی بازار ارز آورد.
 
با این وجود به گزارش خبرگزاری‌های رسمی ایران، روز شنبه برخی صرافی‌ها به دلیل ابهام در وضعیت قیمت‌ها از فروش ارز به متقاضیان خودداری کردند و گزارش‌ها حاکی از اجتماع مردم پشت درهای صرافی‌ها برای خرید ارز است.
 
سایر مطبوعات:

روزنامه ایران: عملكرد سه ساله مجلس هشتم در بوته نقد صاحبنظران