اداره امنيت ملی افغانستان از بازداشت پنج کودک خبرداد که «قصد انجام حملات انتحاری» را در نقاط مختلف اين کشور داشتند.

چهار کودک که سن‌شان بين ۱۲ تا ۱۴ سال اعلام گرديد روز شنبه ۱۷ ارديبهشت، در يک نشست خبری در اداره امنيت ملی افغانستان در کابل به خبرنگاران نشان داده شدند.

لطف‌الله مشعل، سخنگوی اداره امنيت ملی افغانستان در اين نشست خبری گفت که «طالبان به دليل مواجه شدن با کمبود افراد انتحاری، از کودکان برای انجام اين عمل سوء استفاده می‌کنند.»

وی گفت که امنيت ملی اين کودکان را پس از آن که از پاکستان وارد شهر جلال‌آباد در شرق افغانستان شدند، بازداشت کرده است.

به گفته مشعل، اين کودکان در يک مدرسه مذهبی در منطقه اتک ايالت پنجاب پاکستان برای انجام حملات انتحاری آموزش ديده‌اند و در آن جا به اين کودکان گفته شده بود که برای جهاد به افغانستان بروند.

فضل‌الرحمان، يکی از اين کودکان به خبرنگاران گفت که شخصی به نام مولوی معروف در پاکستان به وی گفت که به ولايت لوگر (نزديک کابل) برود و حمله انتحاری انجام دهد.

افزون بر اين، سخنگوی اداره امنيت ملی افغانستان از بازداشت يک کودک ۱۴ ساله که «قصد انجام حمله انتحاری» در ولايت غزنی در جنوب کابل را داشته است، خبر داد.

لطف‌الله مشعل در اين مورد جزئيات بيشتر ارايه نکرد اما گفت که اين کودک نيز در تحقيقات اوليه گفته است از سوی طالبان برای انجام حمله انتحاری تشويق شده بود.

هفته گذشته بر اثر يک حمله انتحاری توسط يک «کودک ۱۲ ساله» در شهرک شکين ولايت پکتيکا در جنوب افغانستان، چهار غير نظامی از جمله يکی از بزرگان محلی جان باختند.

پاکستان همواره از سوی دولت افغانستان به حمايت از طالبان و پناه دادن به رهبران اين گروه متهم شده است.

به تازگی و با کشته شدن اسامه بن‌لادن، رهبری شبکه القاعده در شهر ابودآباد در نزديک اسلام‌آباد پايتخت پاکستان، «همکاری و صداقت» اين کشور در راستای مبارزه با القاعده و طالبان با شک و ترديدهای فراوانی روبه‌رو شده است.