حجت‌الاسلام مجتبی ذالنور گفت احمدی‌نژاد بايد عبارات خود را درست کند و بگويد ولی امر، نائب امام زمان است و مشروعيت همه ارکان نظام با اوست.

به گزارش خبرآنلاين، حجت‌الاسلام مجتبی ذالنور جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انتقادات تندی را خطاب به محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور ايران و افراد نزديک به او بيان کرد.

وی که در مدرسه علميه صدوقی قم سخنرانی می‌کرد گفت: «به آقای احمدی‌نژاد ايراد داريم که ايرادهايی اساسی هم هست و جزئی نيست.»

وی گفت اگر رهبری حمايت عام خود را از رئيس جمهور بردارد، «او حق تصرف در امور را ندارد و می‌شود طاغوت» و در ادامه افزود: «امضای ولی فقيه در تنفيذ يک دولتی شرط است، قطعأ در استمرار آن و در جزء کارها هم همين‌طور است.»

وی اين سخن احمدی‌نژاد که گفته بود رابطه‌اش با آيت‌الله خامنه‌ای رابطه «پدر و فرزندی» است اشتباه دانست و گفت: «در روايات و احکام اسلامی داريم که ممکن است پدر يک فرد، او را امر به شرک کند و به همين دليل نبايد از او تبعيت کرد. ممکن است پدر اشتباه کند و طبق احکام اسلام، بايد مخالف او حرکت کرد.»

ذوالنور: رهبر نائب امام زمان است و بدون امر او، نه رئيس جمهور و نه هيچ‌کس ديگر مشروعيت ندارد

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه افزود رابطه با رهبر «بايد رابطه امام و مأموم باشد؛ اين رابطه، رابطه مطيع و مطاع، رابطه مقلد و مقلد است؛ اين حرف ها يعنی چه که رابطه‌ام با رهبری رابطه پدر و فرزندی است؟ اين حرف‌ها معنی ندارد. اين حرف، حرفی انحرافی است.»

وی با بيان اين‌که «رهبر نائب امام زمان است و بدون امر او، نه رئيس جمهور و نه هيچ‌کس ديگر مشروعيت ندارد» و «مشروعيت همه ارکان نظام با اوست» ادامه داد: «اگر اذن و رضايت ولی حاکم نباشد، عمل آن فرد حرام است، حتا اگر عمل واجب انجام دهد.»

مجتبی ذوالنور، اسفنديار رحيم‌مشايی، رئيس دفتر محمود احمدی‌نژاد را نيز به باد انتقاد گرفت.

وی که چند روز پيش گفته بود «رئيس جمهور اصلی در کشور مشايی است» اظهار داشت که اين حرف را در جلسه‌ای خصوصی گفته است اما در همين حال افزود: «اگر احمدی‌نژاد در موضوع مشايی يک علاقه افراطی به او دارند، آيا ترديد داريم که در اداره کشور، نظر مشايی ملاک مديريت کشور می‌شود؟ اين اتفاق امروز اتفاق افتاده و در جابه‌جايی‌ها، عزل و نصب‌ها و… اين را می‌بينيم.»

اشاره ذوالنور به موضوع جنجالی استعفای حيدر مصلحی، وزير اطلاعات و سپس ابقای او توسط رهبر جمهوری اسلامی است. برخی از اصول‌گرايان اسفنديار رحيم‌مشايی را عامل اصلی استعفای مصلحی می‌دانستند.

وی افزود: «اگر آقای احمدی‌نژاد محبت مشايی را از دلش خارج کند، يقين بدانيد فضای عملکردی احمدی‌نژاد متفاوت از گذشته خواهد شد ولی متأسفانه اين اتفاقات هست.»

بخشی از سخنان ذوالنور در مورد اطرافيان احمدی‌نژاد به درخواست خودش بازتاب نيافت و تنها گفته وی که «آقای مصباح يزدی از همان ابتدا گفتند که اين‌ها سر سوزنی به روحانيت، مرجعيت و ولايت و رهبری اعتقادی ندارد» منعکس شده است.
 

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه در حالی به مواضع احمدی‌نژاد در مورد رهبر جمهوری اسلامی انتقاد می‌کند که روز گذشته محمود احمدی‌نژاد در جلسه هيأت دولت از ولايت فقيه قاطعانه پشتيبانی کرد

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور با همه انتقاداتی که از محمود احمدی‌نژاد کرد در بخش ديگری از سخنان خود گفت اگر دوباره انتخابات رياست جمهوری برگزار می‌شد باز هم به احمدی‌نژاد رأی می‌داد چرا که در کنار ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو کانديد اصلاح‌طلب، به جز وی «گزينه ديگری وجود نداشت.»

وی در اين‌باره گفت: «هيچ خلاف تکليفی اتفاق نيفتاده و درست هم بوده که شما به احمدی‌نژاد رأی داديد. چرا که آن‌ها [موسوی و کروبی] صريحأ مقابل انقلاب و ولايت فقيه ايستادند.»

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه در حالی به مواضع احمدی‌نژاد در مورد رهبر جمهوری اسلامی انتقاد می‌کند که روز گذشته محمود احمدی‌نژاد پس از ۱۰ روز سکوت و شرکت نکردن در جلسات هیأت دولت سرانجام در اين جلسه حاضر شد و در آن از ولايت فقيه قاطعانه پشتيبانی کرد.

احمدی‌نژاد ولايت فقيه را مهم‌ترين محور انقلاب دانست و گفت: «هرگز به دشمنان اجازه نخواهيم داد از برخی مسائل داخل کشور سوء استفاده کنند.»

وی افزود ولايت فقيه راه امام زمان است و «دولت حاضر، تنها دولتی است که همه اعضای آن بر موضوع ولايت فقيه متفق‌القول هستند و ميثاق بسته‌اند تا از آن تبعيت کنند.»

احمدی‌نژاد در همين حال به چند روز غيبت خود اشاره کرد و گفت: «دورکاری و خانه‌نشينی چند روزه دلايلی دارد که اين دلايل را در دل خود نگه می‌دارم چون بسياری از حرف‌ها بايد در دل انسان باقی بماند.»