باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا اعلام کرد يک گروه ويژه از کماندوهای آمريکايی طی عملياتی اسامه بن‌لادن رهبر گروه القاعده و عامل حملات يازده سپتامبر را در نزديکی اسلام‌آباد به قتل رسانده است.

به گزارش رويترز رئيس جمهور آمريکا گفت اسامه بن‌لادن در پناهگاهی در پاکستان کشته شد و جسدش هم اکنون در اختيار آمريکا است.

اوباما افزود يک گروه کوچک از کماندوهای آمريکايی به مخفيگاه بن‌لادن در ساختمانی در شهر ابيت‌آباد حمله کرد و موفق به کشتن وی شد. ابيت‌آباد در ۱۵۰ کيلومتری اسلام‌آباد، پايتخت پاکستان قرار دارد.
 

رئيس جمهور آمريکا گفت پس از آغاز رياست جمهوری خود، لئون پانتا را به رهبری سازمان سيا منصوب کرد و به او تأکيد نمود که اولويت اصلی آمريکا در جنگ با القاعده دستگيری و يا کشتن اسامه بن‌لادن است.

با شنيدن خبر کشته شدن بن‌لادن هزاران نفر در اطراف کاخ سفيد آمريکا گرد آمده و ابراز شادی کردند

وی افزود در ماه اوت ۲۰۱۰ گروه امنيت ملی کاخ سفيد به وی اعلام کردند که اطلاعاتی به‌دست آورده‌اند که ممکن است منجر به يافتن اسامه بن‌لادن شود.

اوباما ادامه داد سرانجام هفته گذشته با کامل شدن اين اطلاعات دستور انجام عمليات عليه رهبر القاعده صادر شد.

رئيس جمهور آمريکا گفت مبارزه با القاعده ادامه خواهد داشت و با اين‌حال افزود آمريکا با اسلام در جنگ نيست و بن‌لادن نه تنها رهبر مسلمانان نيست بلکه مسلمانان را نيز قتل عام کرده است.

يک عکاس رويترز که در ابيت‌آباد است اعلام کرد که پليس خيابان‌های منتهی به اين محل را بسته است.
 

ناصرخان، يکی از ساکنان محل به رويترز گفت: «نيمه‌شب تعداد زيادی کماندو که از سوی سه بالگرد پشتيبانی می‌شدند محله را محاصره کردند. ناگهان تيراندازی از سوی بالگردها آغاز شد.»

وی که از بام خانه خود شاهد ماجرا بود، افزود: «تيراندازی متقابل بود و من ديدم که يک بالگرد سقوط کرد.»

مقامات امنيتی پاکستان اعلام کردند که عمليات ساعت يک‌ونيم بامداد آغاز شد و در آن بالگردها و نيروی زمينی شرکت داشتند که نيروهای پاکستان نيز همراه با آن‌ها بودند.

اين مقامات نيز از سقوط يک بالگرد خبر دادند اما روشن نکردند که اين حادثه به مرگ بن‌لادن ربطی دارد يا خير.

شبکه تلويزيونی «اکسپرس ۷/۲۴» تصاويری را نشان داد که گفته می‌شد بن‌لادن است. در اين تصاوير فرد کشته‌شده که صورت وی تقريبأ متلاشی بود چندين گلوله به سرش شليک شده بود.

آمريکا از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ که حادثه تروريستی در نيويورک به‌وقوع پيوست در پی دستگيری يا کشتن اسامه بن‌لادن بود.

با شنيدن خبر کشته شدن بن‌لادن هزاران نفر در اطراف کاخ سفيد آمريکا گرد آمده و ابراز شادی کردند. آن‌ها در حالی‌که پرچم آمريکا در دست داشتند فرياد می‌زدند «آمريکا، آمريکا».

همچنين ساکنان نيويورک در اطراف محل ويرانه‌های برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در نيويورک که در جريان حملات يازده سپتامبر فروپاشيد گردآمده و شادمانی کردند.

صاحب‌نظران سياسی کشته شدن بن‌لادن توسط نيروهای آمريکا را «موفقيت بزرگ» باراک اوباما می‌دانند.
 

آمريکا پس از انتشار خبر کشته شدن بن‌لادن به تمامی سفارتخانه‌های خود وضعيت فوق‌العاده اعلام کرده تا از هرگونه اقدام تلافی‌جويانه تروريستی در سطح جهان در امان بمانند. 

برای ديدن ويدئوی سخنان باراک اوباما، اين‌جا را کليک کنيد