ناتو تأييد کرد که فرد شماره دو القاعده در افغانستان در يکی از عمليات‌های اين سازمان در جنوب شرق اين کشور کشته شده است.

آيساف يا نيروهای بين‌المللی کمک به تأمين امنيت افغانستان زير پوشش ناتو روز سه‌شنبه ششم ارديبهشت، با انتشار اطلاعيه‌ای در کابل اعلام کرد ابوحفصه النجدی که به‌عنوان معاون سازمان القاعده در افغانستان شناخته می‌شد، در عمليات اين نيروها در ولايت کنر کشته شده است.

اين عمليات در ۲۵ فروردين‌ماه سال جاری، در شهرک دانگام کنر انجام گرفت که بر اساس اطلاعات منابع محلی شماری از پيکارجويان القاعده در جريان آن کشته شده بودند.

در اطلاعيه جديد آيساف گفته شده که «ابوحفصه النجدی، شهروند عربستان، مشهور به عبدالغنی، تحت تعقيب بود.»

بر پايه اطلاعيه نيروهای بين‌المللی کمک به تأمين امنيت افغانستان، معاون القاعده بيشتر در ولايت کنر حضور داشت و گاهی نيز در مناطق مرزی بين افغانستان و پاکستان در رفت‌وآمد بود.

آيساف از ابوحفصه به‌عنوان شخصی نام برده است که رهبری عمليات القاعده را درکنر و مناطق اطراف آن برعهده داشت و در انتقال، آموزش و پشتيبانی مالی از شبه‌نظاميان در راستای مبارزه با نظاميان افغان و نظاميان بين‌المللی فعاليت می‌کرد.

افزون بر اين نظاميان بين‌المللی زير فرمان ناتو گفته‌اند که در عمليات کنر يکی ديگر از «افراد مهم» القاعده به نام وقاص نيز کشته شده است.

وزارت کشور عربستان نيز از ابوحفصه عبدالغنی به‌عنوان شخص تحت تعقيب نام برده است که از هفت سال پيش به اين سو در خارج از اين کشور به‌سر می‌برد.