محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری سابق ایران در نامه‌ای به ترامپ گفت: «انتخاب شما مطالبات واقعی مردم آمریکا را آشکار کرد».

رئیس‌جمهوری سابق ایران به ترامپ نامه نوشت

به گزارش وب‌سایت خبری «دولت بهار»، وابسته به حامیان احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری سابق ایران در نامه‌ای که به فارسی و انگلیسی منتشر شد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید ایالات متحده را خطاب قرار داد و نوشت که انتخاب او، «مطالبات واقعی و انباشته مردم آمریکا» را آشکار کرده‌ است.

احمدی‌نژاد نامه خود را «مطلقاً» غیرسیاسی و «از یک انسان به یک انسان دیگر» توصیف کرد. او با اشاره به کوروش و «تاریخ ۲۵۰۰ ساله» نامه را آغاز کرده است.

او به ترامپ توصیه کرد که «باید برای مردم آمریکا و جامعه انسانی زندگی کنید» و انتخاب او به ریاست‌جمهوری آمریکا را «فرصت تاریخی اولاً برای منتخب و ثانیاً برای انتخاب‌کنندگان و دیگر ملت‌ها» دانست.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری میلیاردر و جمهوری‌خواه ایالات متحده در طی کارزار انتخاباتی خود به دلیل ایراد سخنانی که “نژادپرستانه، زن‌ستیزانه و ضدمهاجرتی” خوانده می‌شد، بارها نقد شده بود.

رئیس‌جمهوری سابق ایران در نامه خود نوشت که ترامپ «سیاست‌ها و عملکردها، ساختار حکومتی آمریکا و دستگاه رسانه‌ای» را که به «ظلم» می‌انجامد، به نقد کشیده و خواستار تغییر شرایط «به نفع مردم» است.

او به ترامپ توصیه کرد که پیگیر اصلاحات در نظام آمریکا و سازمان ملل باشد و نکاتی را در این رابطه به او گوشزد کرد.

این نامه که برخی وب‌سایت‌های ایرانی آن را «دلسوزانه» توصیف کرده‌اند، در ادامه سنت احمدی‌نژاد در نوشتن نامه به رؤسای جمهور آمریکا است. او به جرج بوش و باراک اوباما نیز نامه نوشته‌بود.

او در پایان نامه خود نوشت که ترامپ می‌تواند «با وجود مردم خوب آمریکا» و انجام اصلاحات، «نام نیکی» از خود بر جای گذارد.

احمدی‌نژاد در انتها از طولانی‌شدن نامه خود عذرخواهی کرده است.

دونالد ترامپ و مقام‌های نظامی و امنیتی کابینه او پس از سرکار آمدن چندین بار ایران را تهدید کرده‌اند. دولت او تحریم‌های جدیدی نیز علیه ایران وضع کرده‌اند.

پیشتر گروهی از مخالفان دولت جمهوری اسلامی ایران نیز به ترامپ نامه نوشته بودند.