در تازه‌ترين دور خشونت‌های مرگبار در افغانستان، چندين عضو القاعده در حمله هوايی ناتو و شماری از مأموران پليس و غيرنظاميان در حملات انتحاری در مناطق مختلف اين کشور کشته و مجروح شدند.

بر اساس اطلاعيه‌ای که ازسوی آيساف يا نيروهای کمک به تأمين امنيت افغانستان زير فرمان ناتو در کابل منتشر شد، آمده است که در حمله هوايی عليه پيکارجويان القاعده در ولايت کنر در جنوب افغانستان يک فرمانده ارشد گروه کشته شده است.

ناتو گفته است که در اين حمله شماری از پيکارجويان کشته شده‌اند اما در مورد هويت اين فرمانده و شمار دقيق کشته‌شدگان اعضای القاعده جزئياتی ارائه نکرده است.

با اين حال ناتو اعلام کرده است که اين حمله پس از «کسب اطلاعات دقيق و تثبيب موقعيت اعضای القاعده» صورت گرفت و به غيرنظاميان آسيبی وارد نشده است.

افغانستان در روز پنج‌شنبه شاهد چندين رويداد خونين بود

خليل‌الله ضيايی، فرمانده پليس کنر می‌گويد اين حمله شب چهارشنبه ۲۴ فروردين در منطقه ساهبندی شهرک دانگام صورت گرفته است.

به گفته وی دراين حمله پنج شبه‌نظامی کشته و سه تن ديگر زخمی شده‌اند.

افزون براين، افغانستان در روز پنج‌شنبه شاهد چندين رويداد خونين بود که طی آن بر اثر چهار حمله انتحاری در ولايات پکتيا، کابل و قندهار سه پليس کشته و ۱۱ نفر از جمله پنج غير نظامی زخمی شدند.

در نخستين حمله که در نزديکی يک مرکز آموزشی پليس محلی در شهرک جاجی آريوب ولايت پکتيا در جنوب اين کشور رخ داد، سه پليس کشته و دو پليس مجروح شدند.

وزارت کشور افغانستان با انتشاراطلاعيه‌ای گفته است که در اين حمله چهار عضو گروه طالبان که مجهز به کمربند انتحاری و اسلحه خودکار بودند شرکت داشتند.

گفته می‌شود که دو انتحارکننده در درگيری با پليس کشته و دو تن ديگر از محل فرار کرده‌اند.

در رويداد انتحاری کابل که در نزديکی دروازه ورودی فرمانداری شهرک موسهی اين ولايت رخ داد، سه پليس و سه غير نظامی زخمی شدند.

پليس قندهار نيز گفته است که يک حمله‌کننده انتحاری که از سوی پليس در حوزه دوم امنيتی اين شهر شناسايی شده بود، قبل از بازداشت، مواد انفجاری همراه خود را منفجر کرد که بر اثر آن دو نفر از زنان رهگذر و يک پليس مجروح شدند.

شبه‌نظاميان طالبان ضمن برعهده گرفتن مسئوليت اين حملات گفته‌اند که تلفات سنگينی را بر نيروهای امنيتی افغانستان وارد کرده‌اند.