بامداد امروز نيروهای عراقی با گردان‌های زرهی به قرارگاه اشرف متعلق به مجاهدين خلق در اين کشور يورش بردند. به گفته مجاهدين خلق در اين حمله ۲۸ نفر کشته و صدها نفر زخمی شده‌اند.

دبيرخانه شورای ملی مقاومت طی اطلاعيه‌ای خبر داد که اين يورش ساعت چهار و ۴۵ دقيقه بامداد به وقت عراق، توسط گردان‌های زرهی، تکاور، پياده، پياده مکانيزه، مهندسی و گردان‌های واکنش سريع و ضدشورش آغاز گرديد.

اين اطلاعيه می‌افزايد دست‌کم ۲۵۰۰ تن از نيروهای ارتش عراق در اين حمله شرکت داشتند و فرمانده آن سپهبد غيدان فرمانده نيروی زمينی عراق بود.

شبکه تلويزيونی الحره ساعت هشت و ۴۰ دقيقه امروز اعلام کرد که مريم رجوی، از رهبران مجاهدين خلق و شورای ملی مقاومت، از نيروهای آمريکايی خواسته است تا برای جلوگيری از تهاجم به قرارگاه اشرف «دخالت فوری» کنند.

يکی از ساکنان قرارگاه اشرف به آسوشيتدپرس گفته است شش نفر از ۲۸ ايرانی کشته شده زن بودند و دست‌کم ۳۲۵ نفر نيز زخمی شده‌اند

آسوشيتدپرس در گزارش خود در اين‌باره، با اشاره به مذاکرات پيشين جمهوری اسلامی ايران با دولت نوری المالکی، نخست‌وزير عراق بر سر حضور نيروهای سازمان مجاهدين خلق ايران در خاک عراق و درخواست اخراج آنان از اين کشور، نوشته است که نيروهای ارتش عراق از مناطق مختلف موفق به ورود به اين قرارگاه شده‌اند.

يکی از مسئولان بيمارستان بعقوبه، پايتخت منطقه دياله در شمال عراق به آسوشيتدپرس گفته است سه نفر کشته و ۱۳ نفر زخمی به اين بيمارستان منتقل شده‌اند. وی که از دادن اطلاعات واهمه داشت همچنين از زخمی شدن پنج سرباز عراقی خبر داد.

سپهبد علی غيدان امروز در يک گفت‌وگوی رسانه‌ای گفت دستور حمله نظامی را زمانی صادر کرده که ايرانيان تبعيدی در اين قرارگاه به پرتاب سنگ و انداختن خود جلوی خودروهای نظامی مبادرت ورزيدند.

وی افزود شورش پس از آن شروع شد که نيروهای نظامی جابه‌جايی نيروهای مستقر در اين نزديکی را آغاز کردند.

علی غيدان و علی الدباغ، سخنگوی دولت عراق هرگونه تلفاتی را در اين عمليات تکذيب کردند و گفتند پس از چند ساعت اوضاع آرام شد.

علی الدباغ گفت: «نزديک به صد عضو سازمان مجاهدين خلق ايران به نيروهای امنيتی و نظامی ما حمله کردند.» وی افزود: «نيروهای ما از اسلحه‌های خود استفاده نکردند. اوضاع هم‌اکنون آرام است و نيروهای ما در حال نقل‌وانتقال در داخل و خارج اين قرارگاه هستند.»

سخنگوی دولت عراق گفت: «دولت عراق نسبت به نقض قوانين اين کشور در داخل خاک آن هشدار می‌دهد.»

سازمان مجاهدين خلق تصاوير و فيلم‌های تکان‌دهنده‌ای از حمله نيروهای ارتش عراق به قرارگاه اشرف منتشر کرده است.

شهريار کيا، يکی از ساکنان قرارگاه اشرف به آسوشيتدپرس گفته است شش نفر از ۲۸ ايرانی کشته شده زن بودند و دست‌کم ۳۲۵ نفر نيز زخمی شده‌اند.

اين نخستين بار نيست که قرارگاه اشرف مجاهدين خلق مورد حمله نيروهای عراقی قرار می‌گيرد. در روزهای ۲۸ و ۲۹ ژوئيه ۲۰۰۹ نيز اين قرارگاه مورد حملات نيروهای نظامی عراق قرار گرفت که برخی منابع خبری از کشته شدن ۱۱ نفر و زخمی شدن ۵۰۰ نفر از ساکنان آن خبر دادند.

قرارگاه اشرف، پايگاه نظامی سازمان مجاهدين خلق ايران است که در فاصله ۱۰۰ کيلومتری بغداد و ۸۰ کيلومتری مرز ايران در شرق عراق قرار دارد.

اين قرارگاه در سال ۱۳۶۵ خورشيدی، و پس از انتقال نيروهای اصلی سازمان مجاهدين خلق به عراق بنياد گذاشته شد.
 

برای ديدن يکی از فيلم‌هايی که مجاهدين خلق در مورد حملات امروز منتشر کرده‌اند، اين‌جا را کليک کنيد