در پی انتشار خبر ضرب‌وشتم گورخواب‌ها و بیرون راندن آن‌ها از گورستان نصیرآباد شهرستان شهریار روح‌الله حسین‌زاده، دادستان عمومی و انقلاب شهریار این موضوع را تکذیب کرد.

یکی از گورخواب‌های گورستان نصیرآباد شهرستان شهریار
یکی از گورخواب‌های گورستان نصیرآباد شهرستان شهریار

روح الله حسین‌زاده چهارشنبه ۸ دی به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ضمن بیان این‌که این موضوع صحت ندارد، گفت: «تصمیم بر این است که پس از غربالگری این افراد توسط بهزیستی، نسبت به ترک اعتیاد آن‌ها اقدام شود.

روز سه‌شنبه سایت «قانون» خبر کتک زدن گورخواب‌ها در گورستان نصیرآباد را منتشر کرد و نوشت این گور‌خواب‌ها پس از بیرون رانده شدن از گورستان به خانه‌ نیمه‌کاره‌ای در همان حوالی پناه برده‌اند.

پیش از آن، روزنامه «شهروند» در گزارشی تفصیلی نوشته بود ۵۰ زن، مرد و کودک، شب‌ها در گور می‌خوابند و در هر گور یک تا چهار نفر زندگی می‌کنند. این روزنامه با چند تن از این گورخواب‌ها گفت‌وگو کرده و تصاویری از آن‌ها منتشر کرده بود.

در همین حال حسین هاشمی استاندار تهران کسانی را که در گورستان نصیرآباد به‌سر می‌برند «معتادان متجاهر» نامید و گفت: «این افراد در حال حاضر جمع‌آوری شدند و به کمپ شهرستان شهریار منتقل شدند.»

«معتادان متجاهر» به کسانی گفته می‌شود که به شکل علنی و آشکار اعتیاد خود را نشان می‌دهند و در این زمینه پنهان‌کاری نمی‌کنند.

استاندار تهران افزود: «این‌که در خبرها عنوان شد این افراد نانی برای خوردن نداشتند و گرسنه بودند، کمی کم‌لطفی و کاری غیراخلاقی بوده است.»

به گفته حسین هاشمی بسیاری از این افراد از رفتن به کمپ‌ها خودداری می‌کنند. برهمین اساس «ممکن است هنگام جمع‌آوری مقاومتی از سوی آن‌ها صورت بگیرد اما در مورد گورستان نصیرآباد به هیچ عنوان در جمع‌آوری آن‌ها بحث کتک زدن تأیید نمی‌شود.»

بیشتر بخوانید: