شب گذشته خانه مهدی کروبی يکی از رهبران مخالف دولت با نارنجک صوتی مورد حمله قرار گرفته است.

به گزارش تارنمای سحام‌نيوز نزديک به مهدی کروبی، اين حمله که توسط «نيروهای خودسر» انجام شده با «هماهنگی و همکاری نيروهای امنيتی و وزارت اطلاعات» بوده است.

بنا بر اين گزارش «نيمه شب گذشته نيروهای اطلاعاتی با تخليه کامل کوچه و مسدود نمودن آن، شرايط را برای حمله وحشيانه نيروهای خودسر و اراذل و اوباش فراهم نمودند. آنان نيز با شکستن شيشه‌های ساختمان، اقدام به پرتاب سه عدد نارنجک صوتی به داخل ساختمان نمودند.»

سحام‌نيوز افزوده پس از اين حمله کروبی با احضار محافظان خود، از آنان خواست تا ساختمان را ترک کنند و وی و همسرش را تنها بگذارند.

کروبی به محافظان خود گفته است: «شما که توانايی مقابله با اين افراد را نداريد و در صورت برخورد با آن‌ها از سوی مقامات بالاتر خود مؤاخذه می‌شويد، بهتر است ساختمان را ترک کنيد و ما را تنها بگذاريد.»

دبیر کل حزب اعتماد ملی خطاب به محافظانش افزوده: «به آن‌ها (مقامات حکومت ایران) بگوييد يا بايد با حکم قضايی و دادگاهی عادل وارد شوند و يا جنازه مرا از اين خانه بيرون ببرند.»

کروبی همچنین گفته است: «تا آخرين لحظه و قطره‌ خون خواهم ايستاد.»

بنا بر گزارش سحام‌نیوز «مهدی کروبی و همسرش در هفت روز اخير از هرگونه تماس و ارتباط با فضای بيرون به شدت منع شده‌اند، تا جايی که حتی برای تهيه‌ نيازهای اوليه با مشکل روبه‌رو شده‌اند.»

این وب‌سایت وضعيت مهدی کروبی و فاطمه کروبی را به شدت «وخيم گزارش» کرده و افزوده «بیم آن می‌رود که اين حبس شديد خانگی موجب ايجاد شرايط وخيم جسمی برای ايشان گردد.»

خانه کروبی پيش از اين نيز در شهریورماه سال جاری مورد حمله قرار گرفته بود.

فشار بر مهدی کروبی و ميرحسين موسوی دو تن از رهبران مخالف دولت پس از تظاهرات ضددولتی ۲۵ بهمن ٨٩ افزايش يافته است. تظاهرات ۲۵ بهمن با فراخوان موسوی و کروبی برگزار شد.

اين دو رهبر مخالف دولت حدود يک هفته است که در بازداشت خانگی به‌سر می‌برند.

برخی از حاميان تندروی حکومت ايران پس از برگزاری تظاهرات ۲۵ بهمن، خواهان «اعدام» کروبی و موسوی شده‌اند.

حميد رسايی يکی از نمايندگان تندروی مجلس به تازگی به تارنمای «صراط‌نيوز» گفته است «موسوی و کروبی دستگير می‌شوند و هواداران آن‌ها هم هيچ غلطی نمی‌توانند بکنند.»