نشریه «یالثارات» مقاله‌ای منتشر کرده بود و در آن ترانه علیدوستی، اصغر فرهادی و مانی حقیقی را به مثلث عشقی و فساد اخلاقی متهم کرده بود. سینماگران ایران یکپارچه از همکارانشان دفاع کردند و مانی حقیقی هم اعلام کرد که از این نشریه شکایت می‌برد. اکنون عبدالحمید محتشم، مدیر مسئول و سردبیر این نشریه با انتشار یادداشتی عذرخواهی کرده است، اما نه از هنرمندان. از قوه قضائیه.

اصغر فرهادی، ترانه علیدوستی و مانی حقیقی علیه نشریه یالثارات شکایت کردند
اصغر فرهادی، ترانه علیدوستی و مانی حقیقی علیه نشریه یالثارات شکایت کردند

محتشم می‌نویسد: «اینجانب به عنوان مسئول نشریه صریحاً اقرار دارم، اشتباه کرده‌ام در انتشار مقاله‌ای با عنوان “سونامی آلبالوهای جنسی چگونه به سینما آمد”.»

و سپس مجدداً سینمای ایران را به فساد و اشائه آن متهم می‌کند: « کارکرد سینمای کنونی، جز مواردی استثنایی، مصداق تباهی و به هلاکت کشاندن نسل است و طبعاً حکم آن از دیدگاه مبانی مکتب واضح است و آشکار. و همگی مکتب باوران انقلابی، در قبال احکام مسلم شرعی مکلف و مسئولند و قطعاً در زمره چنین افرادی، هستند کسانی که با پذیرش پرداخت هزینه لازم، در افشا و تنبیه سرپنجه‌های فساد تردید نکنند؛ چرا که وزانت انقلاب و آبروی نظام اسلامی، بازیچه مفت و رایگان نااهلان نیست.»

او می‌گوید هرچند در انتشار مقاله تهمت‌زننده اشتباه کرده، اما آن خطا از « از صد صواب اولی‌تر» است.

جمال خندان، وکیل مانی حقیقی اعلام کرده است که شنبه، ۱۰ مهر شکایت سینماگران از نشریه انصار حزب‌الله ثبت خواهد شد.

او به خبرآن‌لاین گفته است:  «تکرار مجدد افترای جنسی به اهالی هنر و سینما به بهانه عذرخواهی از قوه قضائیه در واقع تلاشی برای به سخره گرفتن انتقادهای اخیر به عمل آمده از این نشریه است.»

و از مسئولان خواسته که «فکری به حال این وضعیت» کنند.

پیش از این خانه سینما از علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی به خاطر سکوت و انفعالش در برابر نشریه انصار حزب‌الله انتقاد کرده بود.

بیشتر بخوانید:

سکوت وزیر ارشاد در برابر توهین به سه سینماگر