کرملین اعلام کرد که حملات هوایی روسیه به مواضع داعش در خاک سوریه تا زمانی که نیروهای ارتش سوریه حملات خود را به پایان نبرده‌اند ادامه خواهد داشت.

bomb

به‌گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز جمعه ۹ اکتبر / ۱۷ مهرماه ضمن اعلام این خبر گفت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفته است هدف از حملات هوایی این کشور حمایت از نیروهای نظامی سوریه است.

روسیه از روز ۳۰ سپتامبر / ۸ مهرماه مداخله نظامی خود در سوریه را آغاز کرد. در این مدت روسیه با بمباران هوایی و سپس شلیک موشک‌های کروز از دریای خزر، مخالفان حکومت اسد را هدف قرار داده است.

روسیه می‌گوید این حملات به درخواست حکومت سوریه و علیه مواضع نیروهای گروه «دولت اسلامی» (داعش) صورت می‌گیرد. اما مخالفان رژیم سوریه و آمریکا می‌گویند روسیه در حملات هوایی خود مواضع دیگر گروه‌های مخالف حکومت اسد را نیز هدف قرار می‌دهد.

به‌گزارش اسپوتنیک، در هفت روز نخست حملات روسیه ۱۰۰ موضع داعش مورد هدف قرار گرفته و حکومت سوریه نیز می‌گوید بمباران‌های روسیه در نخستین روزها دست‌کم ۴۰ درصد زیرساخت‌های داعش را ویران کرده است.

ارتش سوریه روز پنج‌شنبه ۸ اکتبر / ۱۶ مهر اعلام کرد که «حمله بزرگی را برای سرکوب تروریست‌ها و آزادسازی مناطقی که از تروریسم و جنایات آن رنج می‌برند، آغاز کرده است».

بیشتر بخوانید: «حمله بزرگ زمینی» ارتش سوریه با حمایت روسیه آغاز شد