دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد که کشورش به همکاری با آمریکا در نابودی گروه دولت اسلامی (داعش) «متعهد» است. کامرون خواستار ایفا کردن نقش بیشتری توسط بریتانیا علیه داعش شد.

ISIS-UK-Cameron

نخست‌ وزیر بریتانیا در مصاحبه با شبکه آمریکایی ان بی سی گفت: بریتانیا باید اقدامات گسترده‌تری علیه گروه داعش در منطقه داشته باشد. کامرون از پارلمان بریتانیا خواست تا لایحه اقدام نظامی علیه گروه دولت اسلامی در سوریه را تصویب کند.

این خبر درحالی منتشر می‌شود که پارلمان بریتانیا دو سال قبل ،با تصویب لایحه حمله نظامی این کشور به سوریه مخالفت کرد.

کامرون اظهار داشت: «ما می‌دانیم که برای نابودی داعش باید خلافت آنرا ازبین ببریم ،چه در عراق و چه در سوریه. این کلیدی‌ترین بخش در معضل تروریستی پیش روی ماست.»

درحال حاضر بریتانیا تنها در کشور عراق عملیات هوایی علیه گروه داعش انجام می‌دهد. جنگنده‌های بریتانیا در سوریه تنها به هواپیماهای نیروی ائتلاف در سوخت‌رسانی کمک می‌کند.

البته چندی پیش وزارت دفاع بریتانیا از نخستین حمله هوایی این کشور به جای نیروهای آمریکایی در سوریه خبر داد.

مقامات وزارت دفاع بریتانیا می‌گویند جنگ هوایی با داعش تنها در عراق موثر نخواهد بود و باید حملات هوایی به سوریه نیز کشانده شود. لندن پس از حمله اخیر در تونس که در آن ۳۰ گردشگر بریتانیایی کشته شدند و داعش مسئولیت‌اش‌ را بر عهده گرفت، متعهد شد حملات علیه این گروه تروریستی را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: مبارزه با داعش؛ موضوع دیدار حسن روحانی و دیوید کامرون