احمد خاتمی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان در سخنانی با اشاره به آن‌چه طرح بازدید سرزده از مراکز نظامی ایران از سوی کشورهای گروه ۵+۱ نامید، گفت: «مراکز نظامی ناموس ایران است؛ اگر به این مراکز وارد شوند قدم‌هایشان را می‌شکنیم.»

احمد خاتمی
احمد خاتمی

به گزارش خبرگزاری فارس، احمد خاتمی که در کاشان سخنرانی می‌کرد ضمن بیان این مطلب گفت ساخت سلاح هسته‌ای هیچ سازگاری با فقه اسلام ندارد. به گفته خاتمی جمهوری اسلامی به دنبال بمب اتمی نیست. این عضو مجلس خبرگان اما اسرائیل را به دارا بودن ۴۰۰ کلاهک و بمب هسته‌ای متهم کرد و عضو نبودن این کشور در پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای را زیر سئوال برد.

بیشتر بخوانید: خامنه‌ای: با وقاحت ما را تهدید نظامی می‌کنند

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) نیز نوشته است احمد خاتمی با اشاره به اظهارات برخی سران اسرائیل و تهدید ایران به حمله نظامی گفت: «این احمق‌ها نمی‌دانند که اگر این رفتار از آنان سربزند، باید آینده این رژیم جعلی را با تلی از خاک تل‌آویو و حیفا بنویسند و دیگر اثری از آنان بر روی زمین باقی نخواهد ماند.»

احمد خاتمی «انتقام گرفتن از ملت ایران» را هدف دیگر به گفته او دشمن در بحث انرژی هسته‌ای عنوان کرد و گفت: «دشمن به دنبال انتقام ۳۶ سال گذشته است چون این ملت دست یغماگری آن‌ها را قطع کرده است.»

خاتمی در سخنانش آمریکا و هم‌پیمانانش را دشمنان ملت ایران معرفی کرد که به دنبال براندازی نظام دینی در ایران هستند.

در همین زمینه:

احمد خاتمی: آمریکا دستانش بسته است، چرا که ما مرگ بر آمریکا می‌گوییم

علم الهدی:  در اظهارات مذاکره کنندگان با رهبری زاویه می‌بینم