ايرج مسجدی، «مشاور عالی» قاسم سليمانی، فرمانده قدس سپاه پاسداران ايران گفته که يکی از اهداف دولت اسلامی (داعش) «رسيدن به تهران» بوده اما سپاه قدس و ارتش عراق آن‌ها را «زمين‌گير» کرده‌اند.

iraj masjedi 3
ايرج مسجدی، «مشاور عالی» قاسم سليمانی، فرمانده قدس سپاه پاسداران ايران

به گزارش روزنامه شرق، مسجدی در همايش «جهاد ادامه دارد» در مشهد افزوده که «اگر شهيد الله‌دادی و مدافعان حرم در جبهه سوريه و عراق به شهادت نمی‌رسيدند، امروز بايد در مرزهای جمهوری‌اسلامی با داعش می‌جنگيديم.»

بيشتر بخوانيد: فرمانده نيروی انتظامی: داعش به مرزها نزديک نشده است

محمدعلی الله‌دادی، از فرماندهان سپاه پاسداران ايران بود که اواخر دی ماه سال جاری توسط بالگردهای اسرائيلی در منطقه «قنيطره» سوريه هدف قرار گرفت و به همراه شش نفر از اعضای حزب‌الله لبنان از جمله جهاد مغنيه کشته شد.

سپاه پاسداران می‌گويد الله دادی «در مقام مستشاری برای کمک به دولت و ملت سوريه در مقابله با تروريست‌های تکفيری- سلفی به اين کشور عزيمت کرده بود» و به همراه گروهی از اعضای حزب‌الله مشغول بازديد از اين منطقه بود.

محمد‌علی الله‌دادی در کارنامه نظامی خود سابقه فرماندهی تيپ‌های مختلف سپاه قدس، فرماندهی سپاه سيرجان و فرماندهی سپاه الغدير يزد را داشت.

افزون بر اين مقام بلندپايه سپاه، شمار ديگری از اعضای سپاه و بسيج نيز در سال‌های گذشته در سوريه و عراق کشته شده‌اند.

به گفته ايرج مسجدی، ايران بايد «دشمن را تا آنجايی که می‌تواند دور کند زيرا در غيراين‌صورت می‌بايست اجازه می‌داديم داعش به مرزهای آذربايجان غربی و کرمانشاه می‌رسيد و سپس نيروهای‌مان را اعزام می‌کرديم.»

اين مقام سپاه افزوده: «فرماندهان سپاه بدر با کمک سردار سليمانی و ديگر نيروهای قدس، مردم را [در عراق] سازماندهی و کردند و آموزش‌های اوليه را به آنان دادند و لشکری قوی برای رويارويی در برابر داعش تشکيل شد که به لطف خداوند به پيروزی هم رسيدند.»

مشاور عالی فرماندهی سپاه قدس می‌گويد که سپاه و نيروی قدس به نمايندگی از ایران وارد صحنه جنگ با داعش شده‌اند.

سپاه قدس نیروی برون مرزی سپاه پاسداران ایران به شمار می‌رود.