ایران می‌گوید مذاکرات برای بازگشایی کامل سفارتخانه‌های ایران و بریتانیا در هر دو کشور در جریان است.

UK Embassy Iran

کاردار غیر مقیم ایران در بریتانیا تاکید کرد به زودی سفارت بریتانیا در ایران بازگشایی می شود و همه بخش‌های آن فعال خواهد شد.

محمدحسن حبیب‌الله‌زاده به خبرگزاری «خانه ملت» گفت بخش کنسولی سفارت ایران در بریتانیا نیز از اسفندماه در حال انجام خدمات کنسولی است اما به زودی بخش‌های دیگر آن نیز فعال می‌شود.

در پی حمله گروهی از تظاهرکنندگان در سال ۲۰۱۱ (۱۳۹۰) به سفارت بریتانیا در تهران و تخریب و غارت اموال، بریتانیا سفارت خود را در ایران بست و به کارکنان سفارت ایران در لندن نیز دستور داد فورا خاک آن کشور را ترک کنند.

پس از انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری در ایران و روی کار آمدن حسن روحانی، دو کشور تمایل خود را برای بهبود روابط اعلام کردند.

در مهرماه سال ۱۳۹۲، وزارت امورخارجه ایران از تصمیم دو کشور به تعیین «کاردار غیر مقیم» خبر داد و قرار شد دو کشور شرایط بازگشایی کامل سفارت‌خانه‌های خود را مورد بررسی قرار دهند.

در خردادماه ۱۳۹۳، ویلیام هیگ، وزیز وقت امورخارجه بریتانیا گفت از نظر آن کشور شرایط برای بازگشایی سفارت در تهران مناسب است. با این‌‌حال او تاکید کرده بود سفارت ابتدا با کارکنانی محدود کار خود را آغاز می‌کند و خدمات ویزا به ایرانیان نخواهد داد.