التون جان، خواننده، آهنگساز و پیانیست نامدار بریتانیایی به‌هنگام اجرای یکی از کنسرت‌های تور جدید خود اعلام کرد که دیگر نه ترانه‌ای خواهد ساخت و نه کنسرتی برگزار خواهد کرد.

التون جان، خواننده، آهنگساز و پیانیست بریتانیایی
التون جان، خواننده، آهنگساز و پیانیست بریتانیایی

به‌گزارش فیگارو، خواننده ترانه مشهور «شمعی در باد» (Candle in the Wind) با اعلام این خبر در کنسرت خود در شهر کارکاسون واقع در جنوب فرانسه، طرفداران خود را شگفت‌زده کرد.

وی که پشت پیانو قرار داشت گفت: «دیگر نه کنسرت، نه موسیقی و نه ترانه جدید.»

منابع مستقل گفته‌اند که جان «می‌خواهد زندگی خود را به فرزندانش (ذکریا و الیاس) اختصاص دهد و به همین دلیل دنیای موسیقی را ترک می‌کند.»

التون جان که سال گذشته نیز ۲۸ کنسرت تور خود را به‌دلیل آپاندیسیت حاد لغو کرده بود، در حال حاضر تور تازه خود را برگزار می‌کند. در این دور از تور وی، ۹ کنسرت هنوز باقی است.

تور جدید جان التون در پی انتشار سی‌امین آلبوم وی که آلبوم تکی او با عنوان The Diving Boardاست برگزار می‌شود. این آلبوم در سال ۲۰۱۳ منتشر شد.

باید منتظر ماند و دید که این تصمیم خواننده بریتانیایی جدی است یا خیر. در هر حال در صورت ادامه فعالیت هنری، او نخستین هنرمندی نخواهد بود که نظر خود را درباره ترک صحنه تغییر خواهد داد.

التون جان ۶۶ ساله تاکنون بیش از ۹۰۰ میلیون نسخه از آثار خود را در جهان به فروش رسانده و به همین دلیل یکی از موفق‌ترین هنرمندان جهان ‌است. او بیش از ۵۰ اثر در جدول ۴۰ ترانه برتر بریتانیا ثبت کرده ‌است.

او در سال ۲۰۱۲ با ثروت سالانه معادل ۸۰ میلیون دلار سومین موزیسین پردرآمد جهان شناخته شد.

التون جان همجنسگرا است و بنیادی نیز برای مبارزه با بیماری ایدز تأسیس کرده است.

مراسم تشییع جنازه پرنسس دایانا – التون جان – «شمعی در باد»: