غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه در نشست خبری خود نسخه تازه‌ای از ماجرای مربوط به تيراندازی محمود کريمی، مداح حکومتی به سوی يک خودرو را ارائه کرد و گفت کسی که تيراندازی کرده مداح نبوده بلکه همراه او بوده است.

به‌گزارش منابع خبری ايران، محسنی اژه‌ای گفت: “متأسفانه در جريان پرونده تيراندازی منتسب به يکی از مداحان تهرانی رسانه‌ها مطالبی را نوشتند که عمدتاً درست نبود.”

سخنگوی قوه قضائيه در تشريح ماجرا گفت: “بر اساس اعلام شاکی و مداح معروف مشخص شده سه خودرو در اتوبان شهيد بابايی مسير شرق به غرب در حرکت بوده‌اند که دو تای آن‌ها ۲۰۶ و يکی از آن‌ها مزدا بوده است.”

وی افزود: “شاکی پرونده مدعی شد که در داخل تونل سبقت می‌گيرد و اين در حالی است که پس از اين سبقت خودروی آقای کريمی برای وی چراغ می‌زند و اين فرد هم از خط وسط به خط کناری منتقل می‌شود. شاکی می‌گويد پس از اين اقدام صدای چند تير می‌شنود که يکی از اين تيرها به خودرو اصابت می‌کند.”

بر اساس نسخه جديد اين ماجرا، پس از اين اتفاق خودرو شاکی و خودرو محمود کريمی در گوشه اتوبان می‌ايستند و با يکديگر به واسطه شناختن همديگر احوال‌پرسی و سپس خداحافظی می‌کنند.

سخنگوی قوه قضائيه: شاکی و مداح همديگر را می‌شناختند. شاکی در مرجع انتظامی گفته است شکايتی ندارد

به‌گفته محسنی اژه‌ای شاکی گفته است که فردای روز حادثه تنی چند از دوستانش به وی می‌گويند از آن‌جا که ماشين‌ات تير خورده نمی‌توانی آن را بفروشی و درست کنی به همين دليل شاکی به پليس مراجعه می‌کند.

وی افزود: “پس از حضور شاکی در مرجع انتظامی پرونده تکميل شده و از شاکی و همچنين مداح معروف آقای کريمی تحقيقات انجام می‌شود در حالی که شاکی می‌گويد شکايتی ندارد و فقط خسارت ماشين‌اش را می‌خواهد.”

سخنگوی قوه قضائيه گفت: “فردی که همراه آقای کريمی بوده مدعی شده که اسلحه برای وی بوده و اجازه شليک هم داشته است و از اين فرد هم تحقيقاتی به عمل آمده است.”

اين در حالی است که دو روايت پيشين با اين روايت متفاوت است.

در روايت نخست خودروی این مداح، در یکی از اتوبان‌های درون شهری تهران با یک پژو ۲۰۶ که زوج جوانی در آن بودند تصادف می‌کند. پس از تصادف و درگیری لفظی، یکی از افراد حلقه این مداح، با سلاح کمری پنج تیر به سمت خودروی این افراد شلیک می‌کند و سپس همه فرار می‌کنند.

پس از حادثه سرنشینان ۲۰۶ به کلانتری شکایت می‌برند و شکایت ثبت و به دادسرا ارسال می‌شود اما مداح در جلسه دادرسی حضور پیدا نمی‌کند.

در روايت دوم به‌نقل از سايت‌های نزديک به سپاه پاسداران و نهادهای امنيتی آمده است  این خودرو مداح بوده که “از سوی سرنشینان چند خودرو اراذل و اوباش” مورد تهدید قرار گرفته است.

محمود کريمی در کنار رهبر جمهوری اسلامی

روايت دوم می‌افزايد “سرنشینان این خودروها با ویراژ دادن اطراف خودرو محمود کریمی وی را مجبور به توقف در حاشیه اتوبان می‌کنند. پس از توقف خودرو کریمی در حاشیه اتوبان، سرنشینان خودروهای مزاحم پیاده شده و به سمت خودرو کریمی می‌روند و این مداح که به همراه خانواده خود بوده برای دفاع از خانواده خود و دور کردن آن‌ها اقدام به شلیک هوایی می‌کند که این کار هم نتیجه نمی‌دهد و در نهایت کریمی یک گلوله به سمت لاستیک ماشین یکی از این افراد مزاحم شلیک می‌کند که این گلوله به گلگیر خودرو اصابت می‌کند و در نهایت آن‌ها از اطراف ماشین کریمی فاصله می‌گیرند.”

غلام‌حسين محسنی اژه‌ای گفت: “در حال حاضر هنوز قرار نهايی برای اين پرونده صادر نشده است اما با توجه به تحقيقاتی که انجام شده به زودی قرار صادر می‌شود.”