محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران در صفحه فيس‌بوک خود از آن‌چه که روزنامه کيهان روز گذشته درباره سخنانش در جلسه غيرعلنی مجلس نوشت، انتقاد کرد و گفت از اين پس در جلسات علنی اظهارنظر رسمی خواهد کرد.

روز يکشنبه گذشته محمدجواد ظريف در جلسه غيرعلنی با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گزارشی از سفر هيئت ايرانی به نيويورک ارائه داد.

روزنامه کیهان روز گذشته در رابطه با اين جلسه در تیتر اول خود نوشت: “برخورد صادقانه وزیر خارجه، ظریف: مکالمه روحانی با اوباما و دیدار طولانی من با جان کری نابه‌جا بود”.

ظريف: کسانی که ادعای ولايتمداری دارند جلوتر از رهبری حرکت می‌کنند و هيچ از خود نمی‌پرسند که اگر ايشان مصلحت می‌ديدند خودشان مصاديق را روشن می‌فرمودند

روز گذشته مرضيه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران تیتر بزرگ روزنامه کیهان چاپ سه‌شنبه ۱۶ مهرماه را “فاقد صحت” دانست.

وزير امور خارجه ايران نيز در فيس‌بوک خود نوشته است که با ديدن “تيتر يک روزنامه”، ” کمردرد و پادرد شديدی” گرفته و پس از مراجعه به پزشک معلوم شده که مشکلش “عصبی” بوده است.

به‌جز روزنامه کيهان برخی از نمايندگان مجلس نيز همين ادعای روزنامه کيهان را تکرار کرده بودند.

ظريف در فيس‌بوک خود نوشته است: “ياد گرفتم که هرچه می‌خواهم بگويم علنی و عمومی بگويم و گرنه بازار سوءاستفاده بسيار داغ است.”

وی افزوده است: “باعث تأسف است که يک و نيم ساعت بحث جدی، صميمانه و خصوصی با نمايندگان محترم مجلس شورای اسلامی، که صراحتا توافق شده بود محرمانه و غيرقابل نقل خواهد ماند، در چند جمله خلاصه شد که هيچ ارتباطی با بحث مفصل من نداشت و به مطبوعات درز داده شد.”

تيتر شماره امروز، چهارشنبه ۱۷ مهرماه روزنامه کيهان

ظريف با انتقاد از “کسانی که ادعای ولايتمداری دارند”، گفته است اين افراد “جلوتر از رهبری حرکت می‌کنند و هيچ از خود نمی‌پرسند که اگر ايشان مصلحت می‌ديدند خودشان مصاديق را روشن می‌فرمودند.”

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه ۱۳ مهرماه با اشاره به سفر اخیر حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران به نیویورک، برخی از رویدادهای این سفر را “نابه‌جا” دانسته بود.

وزير امور خارجه ايران در انتهای نوشته خود در فيس‌بوک آورده است: “من درس مهمی را آموختم. دوستان عزيزی که مطالب جلسه محرمانه را بدون توجه به محتوای مطلب به سليقه خود به بيرون منعکس کردند، منبعد تنها توقع اظهارنظر رسمی در جلسات علنی از بنده داشته باشند.”

اين در حالی است که روزنامه کيهان امروز چهارشنبه ۱۷ مهرماه بار ديگر تيتر بزرگ خود را به جلسه غيرعلنی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با محمدجواد ظريف اختصاص داده و به‌نقل از اعضای اين کميسيون نوشته است: “برخورد صادقانه ظريف خط سازش را به هم ريخت”.