خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)  به‌نقل از “يک مقام نزديک به هيئت مذاکره‌کننده هسته‌ای ايران در نيويورک” نوشت محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران و مسئول مذاکرات هسته‌ای اين کشور در ملاقات امروز خود با کاترين اشتون، مسئول هيئت مذاکره‌کننده کشورهای ۱+۵ در نيويورک، ديدگاه‌های دولت جديد ايران درباره نحوه ادامه مذاکرات و دستور کار آن را به وی اعلام خواهد کرد.

اين مقام مسئول که نام وی منتشر نشده، افزوده است: “به دنبال انتخابات رياست جمهوری در ايران و ديگر تحولات مهم منطقه‌ای و بين‌المللی، فضای مذاکراتی بين ايران و ۱+۵ نسبت به گذشته به‌طور کامل دگرگون شده است. بر اساس اين دگرگونی، مذاکره هسته‌ای نه در شکل و نه در محتوا نمی‌تواند در مسير گذشته خود حرکت کند.”

وی با بيان اين‌که “اين بازی جديدی است که قواعد جديد مربوط به خود خواهد داشت”، افزوده است: “بايد چارچوب‌های مفهومی و رويکردهای عملياتی جديد تعريف شود که نتيجه آن‌ها يک بازی برد – برد باشد. بنابراين، اين‌که توپ در زمين کدام طرف است،‌ ديگر تعبير درستی نخواهد بود.”

ديدار محمدجواد ظريف و کاترين اشتون ۹ صبح دوشنبه یکم مهرماه (۲۳ سپتامبر) به وقت نيويورک و ۱۶ و ۳۰ دقيقه به وقت تهران برگزار خواهد شد.