شورای ملی مقاومت، نزديک به سازمان مجاهدين خلق ايران با انتشار بيانيه‌ای اعلام کرد طبق اطلاعات به‌دست آمده، هفت تن از ساکنان اردوگاه اشرف که در جريان حمله به اين اردوگاه به گروگان گرفته شدند، در نزديکی فرودگاه بغداد در بازداشت نيروهای مربوط به دولت نوری مالکی به‌سر می‌برند.

بنا به اين اطلاعيه افراد گروگان گرفته‌شده از زمان دستگيری دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

اين اطلاعيه می افزايد قرار است گروگان‌ها در روزهای آينده از مرز العماره در جنوب عراق به حکومت ايران تحويل داده شوند.

شورای ملی مقاومت: قرار است گروگان‌ها در روزهای آينده از مرز العماره در جنوب عراق به حکومت ايران تحويل داده شوند

شورای ملی مقاومت از باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا؛ جان کری، وزير امور خارجه اين کشور؛ بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل و کميساريای عالی پناهندگان در سازمان ملل که به‌گفته اين شورا مسئوليت مستقيم سلامت گروگان‌ها را بر عهده دارند، خواسته است تا به‌طور فعال برای آزادی اين افراد اقدام کنند و اجازه ندهند که حکومت عراق اين افراد را در اختيار جمهوری اسلامی ايران قرار دهد.

اسامی هفت تن از اعضای سازمان مجاهدين خلق که در جريان حمله روز يکشنبه دهم شهريورماه به اردوگاه اشرف در عراق به گروگان گرفته شدند فاطمه سخايی، وجيهه کربلايی، محبوبه لشکری، فاطمه طهوری، ليلا نباهت، صديقه ابراهيم‌پور و کمال نيکنامی اعلام شده است.

۵۲ تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق در اين حمله کشته شدند. سازمان مجاهدين خلق عامل اين کشتار را حکومت‌های ايران و عراق می‌داند.