باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا و ديويد کامرون، نخست‌وزير بريتانيا در گفت‌وگوی تلفنی درباره وضعيت سوريه اعلام کردند که “هيچ شکی در مورد مسئوليت رژيم بشار اسد” در “حمله شيميايی” ۲۱ اوت به حومه دمشق ندارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دفتر ديويد کامرون در بيانيه‌ای اعلام کرد رهبران آمريکا و بريتانيا در مورد “پاسخ به حمله شيميايی هفته گذشته در سوريه” صحبت کردند.

در اين بيانيه آمده است اوباما و کامرون “توافق کردند که تمامی اطلاعات موجود حمله شيميايی را تأييد می‌کنند و هيچ شکی در مسئوليت رژيم اسد وجود ندارد.”

دفتر ديويد کامرون همچنين در بيانيه خود افزوده است: “نيروهای رژيم سوريه برای تحت کنترل گرفتن منطقه‌ای که در دست مخالفان بود اين عمليات را انجام داده‌اند و هيچ مدرکی مبنی بر اين‌که مخالفان توانايی استفاده از سلاح شيميايی را داشته باشند، وجود ندارد.”

افزون بر اين، ديويد کامرون اعلام کرد که دولت بريتانيا “هنوز در مورد نوع پاسخ ويژه به اين حمله شيميايی تصميمی نگرفته” اما اطمينان می‌دهد که پاسخ ويژه “قانونی” خواهد بود.

وی روز گذشته گفته بود يک مداخله نظامی محتمل، از به‌کارگيری سلاح‌های شيميايی جلوگيری خواهد کرد.

کامرون امروز جلسه‌ای با وزيران و رهبران نظامی بريتانيا در رابطه با سوريه خواهد داشت. او همچنین درخواست کرده است که پارلمان بريتانيا در روز پنج‌شنبه برای بحث درباره واکنش اين کشور به حمله شیمیایی سوريه تشکيل جلسه دهد.