به کوشش ساناز سید اصفهانی به زودی کتاب بسیار مهمی درباره زندگی و شخصیت حسین سرشار، خواننده سرشناس اپرا منتشر می‌شود.

نشر “اچ اند اس” در لندن گزارش داد که ۲۲ خرداد ماه کتاب “نامبرده، حسین سرشار” انتشار می‌یابد. ساناز سید اصفهانی در گفت‌و‌گو با گروهی از هنرمندان و شخصیت‌های فرهنگی ایران که با فعالیت‌های هنری حسین سرشار در زمینه خوانندگی اپرا و دوبله فیلم و بازی در سینما آشنا بودند، گفت‌و‌گوهایی انجام داده و تلاش کرده زوایای پنهان‌مانده شخصیت این هنرمند پیشرو را آشکار کند.

HOSSSARSH02

هوشنگ گلمکانی، نصرت‌الله کریمی، محمد علی کشاورز، شاهین فرهت، پری زنگنه و پری ثمر از شخصیت‌هایی هستند که در این کتاب درباره حسین سرشار و زندگی او سخن گفته‌اند.

حسین سرشار که در ایتالیا تحصیل کرده بود، در سال ۱۳۴۶به ایران بازگشت و در تالار رودکی شروع به کار کرد. او در اجرای اپراهای جهانی، چون “توسکا”، “عروسی فیگارو”، ” آرایشگر شهر سویل”، “کاوالریا روستیکانا”، “ریگولتو”، “دون ژوان”، “لابوهم” و “ایل ترواتوره” در نقش‌های نخست ظاهر شد. اپراهای “خسرو و شیرین”، “سمند” و “دلاور سهند” (بابک خرمدین) و “اوراتوریوی سپیده” از دیگر نقش‌آفرینی‌های او بر صحنه اپرا است.

حسین سرشار پس از انقلاب در چند فیلم سینمایی مانند “اجاره‌نشین‌ها”، “ای ایران”، “هامون” و “رنوی تهران ۲۹” بازی کرد. او که به بیماری آلزایمر مبتلا شده بود، به طرز مشکوکی در فروردین ۱۳۷۴ درگذشت.

ساناز سید اصفهانی در مقدمه‌ این کتاب، از دشواری‌های انتشار کتابی درباره حسین سرشار در ایران یاد کرده و گفته است چگونه این کتاب در ایران امکان انتشار نیافت و او ناگزیر شد، کتاب را در خارج از ایران منتشر کند.
تهیه کتاب “نامبرده، حسین سرشار”