شبکه تلويزيونی سی‌ان‌ان خبر داد، جوهر سارنايف که روز گذشته متهم به دخالت در دو بمب‌گذاری در ماراتن بوستون شد، به بازجويان اعلام کرده است که برادر بزرگ‌اش اين انفجارها را هدايت می‌کرد و هيچ گروه تروريستی بين‌المللی پشت اين اقدام قرار نداشت.

بنا به اين گزارش، يک مقام دولتی که نخواست نامش فاش شود گفته است بازجويی‌های اوليه از جوهر سارنايف نشان می‌دهند که اين دو برادر خودشان خارج از تمامی گروه‌های تروريستی، اسلامگرای تندرو شده‌اند.

جوهر سارنايف که در درگيری با پليس زخمی شده و هم‌اکنون در بيمارستان تحت نظر قرار دارد، اعلام کرده است تيمورلنگ، برادر ۲۶ ساله‌اش که روز جمعه گذشته در درگيری با پليس کشته شد می‌خواست “مانع از مورد حمله قرار گرفتن اسلام” شود.

پيش از اين نيز خبرهايی درباره گرايش‌های تيمورلنگ سارنايف به اسلامگرايان تندرو و مسلمان شدن همسر آمريکايی وی منتشر شده بود.

جوهر سارنايف ۱۹ ساله روز گذشته به‌طور رسمی به استفاده از سلاح کشتار جمعی متهم شد که در صورت قطعی شدن اين اتهام احتمال دارد به اعدام يا حبس ابد محکوم شود.

دو انفجار روز دوشنبه ۲۶ فروردین (۱۵ آوریل) در حین برگزاری مسابقه ماراتن در شهر بوستون جان سه نفر گرفت و ۱۸۰ نفر را زخمی کرد.