حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران از انهدام کمپین چهارشنبه‌های سفید در ایران خبر داده است. مسیح علینژاد در واکنش گفته که کمپین چهارشنبه‌های سفید به اعتراضی هر روزه تبدیل شده است.

زنان بسیاری برای کمپین چهارشنبه‌های سفید فیلم و عکس می‌فرستند

رییس پلیس تهران گفته: «پلیس، گزارش باندها و شبکه‌های سازمان یافته‌ای را که تلاش می‌کنند تا حیا را در جامعه از بین ببرند مورد بررسی قرار داده و توانسته تمامی این باندها را منهدم کند؛ گروه هشت مارس، چهارشنبه سفید و نه به حجاب اجباری هم اکنون ریشه‌کن شده‌‌اند.»

کمپین چهارشنبه‌های سفید و نه به حجاب اجباری از کمپین‌هایی هستند که در سال‌های گذشته با مشارکت هزاران زن ایرانی به محدودیت‌های پوشش و برخورد خشن با زنان ایرانی به دلیل حجاب انتقاد کرده و واکنش‌های داخلی و خارجی زیادی را برانگیخته‌اند. در واکنش به اظهارات رییس پلیس تهران مسیح علینژاد، فعال مدنی و بنیانگذار کمپین «چهارشنبه‌های سفید»، پیامی که در توئیتر منتشر کرده و از رسانه‌های فارسی زبان خواسته خبرهای «کمپین تبدیل شده به اعتراض هر روزه» را هم پوشش دهند.

او در این پیام همچنین ویدیویی را منتشر کرده که در بخشی از آن دختری جوان در خیابان شریعتی تهران بدون روسری در حال راه رفتن است و می‌گوید هدفش از این کار «نه گفتن به حجاب اجباری» است.

تاکنون ده‌ها نفر از فعالان کمپین چهارشنبه‌های سفید بازداشت شده‌اند و تعدادی از آنها با حکم‌های سنگین در زندان هستند.

از جمله این افراد یاسمن آریانی است که در حال سپری کردن محکومیت ۱۰ سال زندان به خاطر اعتراض به حجاب اجباری است.

مقامات جمهوری اسلامی علاوه بر برخورد روزمره با زنانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند، خانواده مسیح علینژاد را به دلیل فعالیت‌هایش تحت تعقیب قرار داده‌اند.