همسر کيم جونگ – اون، رهبر کره شمالی پيش از اين خواننده بوده و با او در يکی از کنسرت‌هايش آشنا شده است.

سايت تلگراف، امروز، پنج‌شنبه ۲۶ ژوئيه (پنجم مردادماه) پس از آن‌که دولت کره شمالی ازدواج آن دو را اعلام کرد، به نقل از رسانه‌های کره جنوبی نوشت که زن مو کوتاه و خنده‌رويی که جونگ – اون او را به همسری برگزيده است، پيش از اين خواننده بوده و برای تبديل شدن به همسر رهبر کره شمالی آموزش‌های ويژه‌ای را از سر گذرانده است.

رسانه‌های رسمی کره شمالی در ساعات پايانی روز گذشته از اين موضوع پرده برداشتند که زن جوان و زيبايی که در ماه جاری در عکس‌هايی کنار کيم ظاهر شده، همسر اوست و ری سول – جو نام دارد.

اين رسانه‌ها هيچ جزئياتی را درباره او و تاريخ ازدواج آن‌ها فاش نکردند اما برخی تحليلگران اين واقعيت را که کيم و همسرش در کنار هم در انظار عمومی ظاهر شده‌اند، نشانه انحراف تازه‌ای از رفتارهای رهبران پيشين در خاندان آن‌ها می‌دانند.

کيم جونگ – اون بر خلاف پدرش رفتاری غيررسمی و خارج از قاعده را در پيش گرفته است چنان‌که سربازان را در آغوش می‌کشد، در کنار آن‌ها در عکس‌ها ظاهر می‌شود و بازو در بازوی زنان می‌اندازد

از دسامبر گذشته که جونگ – اون پس از مرگ ناگهانی پدرش، کيم جونگ – ايل قدرت را در اين کشور فقير اما مجهز به سلاح هسته‌ای بر عهده گرفت، جامعه جهانی در پی يافتن اطلاعاتی درباره او بوده است.

بسياری بر اين باورند که کيم جونگ – اون در اواخر دهه ۲۰ زندگی‌اش قرار دارد اما کسی در خارج از کره شمالی حتی از سن دقيق او اطلاعی ندارد.

کارشناسان گروه بحران بين‌المللی در هفته جاری با انتشار گزارشی اعلام کردند که به‌رغم تصور برخی که معتقد بودند جونگ – اون به خاطر جوانی و بی‌تجربگی‌‌اش بايد با تکيه بر مشاوران نزديک‌ خود حکومت کند، به نظر می‌رسد جونگ – اون کاملأ قدرت را به دست گرفته است.

اما گفته می‌شود هيچ نشانه‌ای از اين‌که او اقداماتی را برای بهبود وضعيت مردم سرزمين‌اش که اغلب با کمبود شديد مواد غذايی دست به گريبان‌اند يا کاهش تنش‌های منطقه‌ای به خاطر برنامه‌های هسته‌ای و پرتاب‌ موشک کره شمالی در دست اجرا داشته باشد، به چشم نمی‌خورد.

با اين حال، او بر خلاف پدرش رفتاری غيررسمی و خارج از قاعده را در پيش گرفته است چنان‌که سربازان را در آغوش می‌کشد، در کنار آن‌ها در عکس‌ها ظاهر می‌شود و بازو در بازوی زنان می‌اندازد.

پدر و پدربزرگ او، کيم ايل – سونگ هرگز در رويدادهای عمومی، کنار همسرانشان در عکس‌ها ظاهر نمی‌شدند.