چند انفجار پی در پی در نقاط مختلف کشور عراق به کشته شدن دست‌کم ۱۰۰ تن انجاميد.

به گزارش آسوشيتدپرس، اين انفجارها صبح امروز، ۲۳ ژوئيه (دو مرداد) رخ داد که در يک مورد آن ۱۴ تن به دنبال انفجار يک خودرو کنار يک ساختمان دولتی ويژه صدور شناسنامه در منطقه‌ای شيعه‌نشين در بغداد جان باختند.

اما پيش از آن نيز انفجاری در شهرک تاجی واقع در شمال پايتخت رخ داده بود که اين انفجار به قتل ۲۸ تن انجاميد.

بر اساس اين گزارش، چند انفجار در شهر شمالی کرکوک و در شهرک حسينيه در خارج بغداد باعث مرگ ۹ تن ديگر شد.

باقی کشته‌شدگان در حملات به دست‌کم ۱۰ شهر ديگر جان خود را از دست دادند.

مرگ اين افراد را مقامات سازمان‌های اورژانس در هر شهر تأييد کرده‌اند، اما آن‌ها خواسته‌اند که نامشان برده نشود چرا که اجازه انتشار اطلاعات را ندارند.

اين حملات که هفت ماه پس از خروج نيروهای آمريکايی از عراق رخ داده‌ است نشان می‌دهد خشونت‌های مرگبار در اين کشور همچنان ادامه دارد و در برخی مناطق نيز مدام بدتر می‌شود

به گفته مقامات، چند بمب نيز شب گذشته و پس از مراسم افطار ماه رمضان در دو شهرک سنی‌نشين منفجر شدند که اين انفجارها ۱۸ کشته و بيش از ۵۰ مجروح به جا گذاشتند.

اين حملات که هفت ماه پس از خروج نيروهای آمريکايی از عراق رخ داده‌ است نشان می‌دهد خشونت‌های مرگبار در اين کشور همچنان ادامه دارد و در برخی مناطق نيز مدام بدتر می‌شود.

به نظر می‌رسد بسياری از اين حملات کار سنی‌مذهبيان شورشی مرتبط با القاعده باشد که شيعيان و اماکن مقدس آنان و نيز نيروهای امنيتی را که با دولت شيعه مذهب عراق کار می‌کنند، به قتل می‌رسانند، اگرچه در بمب‌گذاری‌های يکشنبه شب شهرک‌های سنی‌نشين هدف قرار گرفتند. تا اين‌جای کار شبه‌نظاميان شيعه‌مذهب با انتقام‌جويی از سنی‌ها مخالفت کرده‌اند.

هنوز مشخص نيست که آيا بمب‌گذاری‌های يکشنبه شب با حملات قبلی مرتبط است يا نه اما ساکنان اين مناطق می‌ترسند که دوباره جنگ‌های فرقه‌ای تکرار شود.