۱۹ تن براثر دو رويداد رانندگی در ولايت هلمند در جنوب و ولايت کابل در مرکز افغانستان کشته شدند.

در نخستين رويداد که حوالی ۱۲ ظهر امروز، شنبه ۲۱ آبان‌ماه در منطقه يخچال شهرک گرشگ هلمند رخ داد ۱۵ تن کشته و شماری نيز زخمی شدند.

شادی خان،‌ فرمانده پليس گرشک گفت که اين افراد براثر برخورد يک اتوبوس مسافربری با يک موتورسيکلت و دو خودروی سواری رخ داده است.

وی گفت که تمام جان‌باختگان اين رويداد از سرنشينان دو خودروی سواری هستند.

به گفته شادی خان شماری از سرنشينان اين اتوبوس که از کابل به سوی هرات در حرکت بود نيز مجروح شده‌اند.

افغانستان در ساليان اخيرهم‌زمان با افزايش جمعيت و نبود خطوط راه آهن سراسری، شاهد تراکم وسايل نقليه مسافربری و باربری بوده است

فرمانده پليس گرشک افزود که زخمی‌شدگان اين رويداد به بيمارستان محلی گرشک منتقل شده‌اند.

هم‌زمان در رويدادی مشابه که بامداد امروز در منطقه چهار آسياب ولايت کابل در مرکز افغانستان رخ داد چهار تن از سرنشينان يک خوروی سواری که اعضای يک خانواده بودند کشته شدند.

برپايه اطلاعات فرماندهی پليس چهارآسياب، اين رويداد هنگامی به وقوع پيوست که يک کاميون در مسير جاده کابل به گرديز با انحراف از مسير خود با يک خودروی سواری برخورد کرد.

در اين رويداد دو تن نيز زخمی شده‌اند که وضعيت سلامتی آنان نامناسب گزارش شده است.

افغانستان در ساليان اخيرهم‌زمان با افزايش جمعيت و نبود خطوط راه آهن سراسری، شاهد تراکم وسايل نقليه مسافربری و باربری بوده است.

اما افزايش شمار وسايل نقليه در اين کشور به دليل آن چه که رعايت نکردن مقررات راهنمايی و رانندگی و نظارت ناکافی دولت بر جريان نقل و انتقال جاده‌ای خوانده می‌شود،‌ حوادث مرگبار رانندگی را در پی داشته است.

در تازه‌ترين رويداد، سه ماه پيش، ۳۵ تن بر اثر واژگون شدن يک اتوبوس مسافربری در جاده قندهار- کابل، کشته و ۲۷ تن ديگر زخمی شدند.