آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران گفت ايران به هرگونه تجاوز و تهديد با قدرت کامل پاسخ خواهد داد.

به گزارش منابع خبری ايران، آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران، بامداد امروز، پنج‌شنبه ۱۹ آبان‌ماه، در ديدار با دانشجويان دانشگاه‌های افسری ارتش گفت ايران اهل تجاوز به کشور ديگری نيست اما “هرگونه تجاوز و حتی تهديد را با قدرت کامل و به‌گونه‌ای پاسخ خواهد داد که متعرضان و متجاوزان را از درون متلاشی کند.”

وی افزود جمهوری اسلامی نظاره‌گر تهديدهای “قدرت‌های پوشالی مادی که از درون کرم‌خورده هستند” نخواهد ماند.

آيت‌الله خامنه‌ای تأکيد کرد: “هرکس که فکر تجاوز به جمهوری اسلامی ايران در مخيله‌اش خطور کند، بايد خود را آماده دريافت سيلی‌های محکم و مشت‌های پولادين” کند.

رهبر جمهوری اسلامی ايران نيروهای مسلح را به “حفظ آمادگی” فراخواند

رهبر جمهوری اسلامی ايران نيروهای مسلح را به “حفظ آمادگی” فراخواند و گفت در دنيای کنونی “آن ملتی از آسيب محفوظ خواهد بود که آمادگی دفاعی خود را ثابت کند.”

پس از آن‌که شيمون پرز، رئيس جمهور اسرائيل چند روز پيش، از احتمال حمله نظامی به ايران خبر داد و آخرين گزارش آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در رابطه با فعاليت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی منتشر شد؛ مقام‌های بلندپايه ايران هر کدام به نوبه خود از “پاسخ‌های قاطع” ايران به “دشمنان” سخن گفته‌اند.

محمود احمدی‌نژاد روز گذشته در واکنش به گزارش آژانس بين‌المللی انرژی اتمی درباره فعاليت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی گفت “خودشان مسلح به بمب‌های اتمی هستند و با پررويی می‌گويند ايران می‌خواهد بمب اتم بسازد.”

به گفته وی ملت ايران از راهی که در پيش گرفته است، “سر سوزنی عقب نمی‌نشيند.”

علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران نيز گفت: “آمريکا و کشورهای غربی تصور نکنند که اگر اخم کنند و حرف گستاخانه بزنند ملت ايران متزلزل می‌شود، اگر می‌خواهيد آبروی باقی مانده‌تان را ببريد با ايران ستيز کنيد، خواهيد ديد که ايران پای رهبری و مسأله هسته‌ای ايستاده است.”

سرتيپ مسعود جزايری، معاون فرهنگی و تبليغات ستادکل نيروهای مسلح ايران در گفت‌وگو با تلويزيون العالم، شبکه خبری عربی‌زبان صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران، گفت اگر اسرائيل به ايران حمله کند، “بايد شاهد نابودی کامل اسرائيل از صفحه تاريخ باشيم.”

جزايری افزود: “در صورت تهديد مراکز هسته‌ای ايران، تأسيسات ديمونای رژيم اشغالگر در دسترس‌ترين هدف برای ايران است.”

اين در حالی است که روز گذشته اهود باراک، وزير دفاع اسرائيل در گفت‌وگويی با راديو دولتی اين کشور گفت: “اسرائيل هنوز تصميم به حمله نظامی به ايران را نگرفته است.” باراک افزود: “ما جنگ نمی‌خواهيم.”

با انتشار گزارش آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در روز سه‌شنبه ۱۷ آبان‌ماه و اعلام اين‌که جمهوری اسلامی ايران برای دستيابی به سلاح اتمی تلاش می‌کند، بسياری از کشورها بر فشارهای بيشتر بر جمهوری اسلامی، به‌ويژه از طريق تحريم‌های تازه تأکيد کرده‌اند.

آمريکا، بريتانيا، فرانسه و آلمان از تحريم‌های شديدتر عليه ايران استقبال کرده‌اند. فرانسه و آلمان همچنين اعلام کرده‌اند که با حمله نظامی به ايران موافق نيستند.

در اين ميان چين و روسيه همچنان بر گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ايران پافشاری می‌کنند. روسيه گزارش آژانس را “تنش‌زا” ارزيابی کرده است.