یک روز پس از هشدار احمدی نژاد به بشار اسد برای به کار گرفتن خشونت در قبال معترضان، یک سرباز سوری از حضور تک تیراندازان سپاه ایران در سرکوب مردم سوریه سخن گفته است.

شبکه العربیه با انتشار اعترافات یک سرباز که از بدنه ارتش رژیم بشار اسد جدا شده و به معترضان پیوسته است، ادعای او را مبنی بر کمکهای سپاه ایران به ارتش بشار اسد منتشر کرده است.

طبق گفته های این سرباز تک تیراندازان سپاه ایران در پشت بامهای شهرهای نا آرام سوریه کمین کرده و معترضان را نشانه می گیرند. این سرباز که از برخورد با ارتشیان سوری جان سالم به در برده عنوان کرده است که چند بار خود با تیراندازان ایرانی برخورد داشته و لهجه آنها را خوب می شناسد.

پیش از این نیز یک مقام سیاسی جدا شده از رژیم اسد، به روزنامه شرق الاوسط گفته بود که سوریه از ایران تک تیرانداز وارد می کند.

به گفته «العربیه» این سرباز سوری عنوان کرده که تعداد سی سرباز دیگر که به همراه وی از ارتش جدا شدند ، در شهر «تل» با نیروهای امنیتی سوریه درگیر شدند و تنها وی و  چهار تن دیگر از این درگیری جان سالم به در بردند.

پیش از این در نخستین روز شهریور سال جاری اتحادیه اروپا سپاه قدس را به دلیل دخالت داشتن در سرکوب مردم سوریه تحریم کرد. نام 15 فرد و پنج نهاد، در فهرست تحریمهای اخیر اتحادیه اروپا به چشم می خورد که سپاه قدس یکی از آنها بود.

یک روز بعد از این ادعا مهمان پرست سخنگوی وزارت‌خارجه ایران، ادعای اتحادیه اروپا را فاقد هرگونه سند و مدرکی دانسته و آن را رد کرد.

محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۰ در گفت و گو با یک شبکه تلويزيونی کشور پرتغال گفت که سوريه بايد از سرکوب خشونت‌آميز معترضان دست بردارد و راه حل نظامی هرگز راه حل مناسبی نيست.