امام جمعه مشهد در ادامه انتقادهای محافظه‌کاران از دولت، مخالفان سیاسی را «نامسلمان» دانست و گفت که تنها جریان سیاسی پیروی رهبری ایران «حلال» است.

احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی

احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد، ۳۰ تیر در حرم رضوی گفت: «انحرافات سیاسی در حوزه جریانهای فکری و عملیاتی دین فرد را می گیرد و باعث می شود فرد از جبهه اسلام خارج شود لذا منحرف سیاسی، مسلمان نیست.»

علم‌الهدی و دیگر محافظه‌کاران تندرو انحراف سیاسی را عدم پیروی از علی خامنه‌ای، رهبر ایران می‌دانند. امام جمعه مشهد پدر همسر ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و رقیب حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در انتخابات ۱۳۹۶ است.

علم‌الهدی در ادامه سخنان خود به طور ضمنی از تلاش دولت روحانی برای تنش‌زدایی با غرب و توافق هسته‌ای با گروه ۱+۵ انتقاد کرد: «اگر یک جریان استکباری غاصب دست دراز کند و ما نیز آن دست را بگیریم دیگر خدا نداریم و با خداوند متعال مرتبط نیستیم.»

محافظه‌کاران پس از شکست در انتخابات انتقادها از حسن روحانی را شدت بخشیده‌اند. حامیان ابراهیم رئیسی، یکی از اعضای کمیته مرگ در اعدام زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷، آرای روحانی را بیش از آرای واقعی او و آرای رئیسی را کمتر از میزان واقعی و «حلال» شمردند.

علم‌الهدی در همین زمینه افزود که «همانطور که در خرید و فروش بحث حلال و حرام مطرح می شود در امور سیاسی نیز جریان متصل به ولایت حلال و خلاف آن نیز حرام است.»


در همین زمینه