بر اثر هجوم گروهی از مهاجمان انتحاری بر یک قرارگاه پلیس در پایتخت افغانستان، دست کم ۹ تن از جمله پنج غیرنظامی جان باختند.
 
این حمله  حوالی ظهر شنبه ۲۸ خرداد در حوزه اول امنیتی پلیس کابل در یکی از محلات شلوغ شهر رخ داد و حدود سه ساعت به طول انجامید.
 
وزارت کشور افغانستان با نشر اطلاعیه خبری اعلام کرد این حمله از توسط سه مهاجم که با سلاح خودکار و کمربند انتحاری مجهز بودند صورت گرفت.
 
دراین اطلاعیه آمده است که درهمان آغاز حمله یک تن از مهاجمان کمربند انفجاری خود را در مقابل دروازه ورودی قرارگاه پلیس منفجر کرد.
 
برپایه اطلاعات وزارت کشور افغانستان، دراین انفجار سه پلیس، یک کارمند امنیت ملی و پنج غیرنظامی که درحال عبور از این محل بودند جان باختند و دو پلیس و ۱۰ غیرنظامی مجروح شدند.
 
گفته شده است که دو مهاجم انتحاری دیگر قبل ازاینکه موفق به انفجار کمربندی انفجاری خود شوند، از سوی نیروهای امنیتی از پا درآمدند.
 
دراین انفجار سه پلیس، یک کارمند امنیت ملی و پنج غیرنظامی که درحال عبور از این محل بودند جان باختند و دو پلیس و ۱۰ غیرنظامی مجروح شدند
 
گروه طالبان با نشر اطلاعیه‌ای مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند.
 
در پنج سال اخیر حملات شورشیان طالبان که بیشتر انتحاری و یا کارگذاری بمب‌های کنارجاده‌ای بوده است روز به افزایش بوده است.
 
در تازه‌ترین گزارشی که هفته گذشته ازسوی سازمان ملل درمورد این جنگ منتشر شده است تنها در ماه گذشته میلادی ۳۶۸ غیرنظامی کشته شده‌اند.
 
سازمان ملل با ابرازنگرانی از افزایش شمار قربانیان غیرنظامی، ماه میرا مرگبار‌ترین ماه از آغاز ثبت شمار قربانیان جنگ در پنج سال گذشته خوانده است.
 

دراین گزارش گفته شده است که طالبان مسئول مرگ دست کم ۸۲ درصد از این غیرنظامیان بوده‌اند.