سخنگوی نیروی انتظامی ایران گفته است کارشناسان این نیرو ویدئویی را که در آن زیر گرفته شدن یک دختر از سوی گشت ارشاد به تصویر کشیده شده، بررسی می‌کنند.

عکس از آرشیو

سعید منتظر‌المهدی گفته است نتیجه این بررسی به مردم اعلام خواهد شد.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه جمهوری اسلامی، با اعلام این خبر به نقل از سخنگوی نیروی انتظامی نوشته است که او روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت در جمع خبرنگاران در مورد انتشار فیلم زیر گرفته شدن یک دختر به وسیله گشت امنیت اخلاقی پلیس، گفته است این فیلم در حال بررسی‌ست تا زمان وقوع آن مشخص شود.

منتظر‌المهدی گفته است آن‌چه تاکنون مشخص است این است که فیلم بریده شده: «البته باید بگویم پلیس به هیچ وجه چنین برخوردهایی را تأیید نمی‌کند و مردم بدانند با عاملان این‌گونه اقدامات قاطعانه برخورد قانونی خواهیم کرد.»

در ویدئویی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، زنی پس از پایین آمدن از ون نیروی انتظامی خودش را در مقابل آن قرار می‌دهد تا مانع از حرکتش شود، اما ون گشت ارشاد به حرکت خود ادامه می‌دهد و تا زمانی که فیلم تصویر زن را نشان می‌دهد، تا نیم‌تنه او زیر سپر خودرو می‌رود. صدایی در پس‌زمینه می‌گوید که شناسنامه زن را گرفته‌اند و او می‌خواهد شناسنامه‌اش را پس بگیرد.

این اولین بار نیست که شهروندان عادی برخوردهای خشن نیروی انتظامی را ثبت می‌کنند و در شبکه‌های اجتماعی به نمایش می‌گذارند، اما به نظر می‌رسد نزدیکی زمان برگزاری انتخابات در ایران باعث شده است سخنگوی نیروی انتظامی این بار نسبت به چنین رفتار ناروایی با شهروندان واکنش نشان دهد.