همه خبرهايی که درباره ابقای حيدر مصلحی در وزارت اطلاعات بود، عصر امروز دوشنبه ۲۹ فروردين ۹۰ از روی تارنمای خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) حذف شد.

ظهر امروز خبرگزاری ايرنا تأييد کرده بود که آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران با استعفای حيدر مصلحی مخالفت کرده است.

ايرنا اما ساعتی بعد اين خبر را حذف کرد و هم‌اکنون خبرهای مربوط به موافقت محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهوری ايران با استعفای حيدر مصلحی از وزارت اطلاعات در صفحه اصلی اين خبرگزاری قرار دارد.

در همين حال خبرگزاری فارس نيز خبر داده بود که حيدر مصلحی امروز برای حضور در جلسه توديع و معارفه معاون وزارت اطلاعات به اين وزارت‌خانه رفته اما فارس اندک زمانی پس از انتشار اين خبر، آن را حذف کرد.

خبرگزاری‌های ايران نوشته‌اند که چند روز پيش فردی به نام «عبداللهيان» از يک معاونت در وزارت اطلاعات برکنار شده و همين موضوع باعث«خشم» محمود احمدی‌نژاد و اسفنديار رحيم مشايی، رئيس دفتر رئيس‌جمهور شده است.

به نوشته پارلمان‌نيوز و خبرگزاری مهر، برکناری عبداللهيان باعث برکناری حيدر مصلحی شده است.

با اين حال اين خبرگزاری‌ها سمت آقای عبداللهيان را متفاوت گزارش کرده‌اند. پارلمان‌نیوز از وی به عنوان معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اطلاعات نام برده‌ اما خبرگزاری مهر از وی به عنوان معاون هماهنگ‌کننده یاد کرده است.

وب‌سايت رسمی رهبر ايران نيز تا لحظه تنظيم اين خبر، درباره استعفای وزير اطلاعات و موضع‌گيری آيت‌الله خامنه‌ای، خبری منتشر نکرده است.

خبرگزاری‌های ایران: برکناری عبداللهيان از سوی مصلحی از معاونت وزارت اطلاعات باعث برکناری خودش شد

شامگاه يک‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۰ خبرگزاری‌های ايران خبر دادند محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهوری ايران با استعفای مصلحی از وزارت اطلاعات موافقت کرده و وی را به عنوان «مشاور رئيس‌جمهور در امور اطلاعاتی» منصوب کرده است.

اما تنها دو ساعت پس از انتشار اين خبر، خبرگزاری فارس برای نخستين بار خبر داد که آيت‌الله علی خامنه‌ای با کنار رفتن مصلحی از وزارت اطلاعات مخالفت کرده است.

اين خبر دقايقی بعد از سوی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) و خبرگزاری مهر نيز منتشر شد.

اين سه خبرگزاری، خبرهای پيشين خود درباره استعفای حيدر مصلحی را نيز حذف کرده‌اند.

در همین حال علی‌اکبر جوانفکر، مدير عامل خبرگزاری ايرنا نيز در تارنمای شخصی‌اش، خبر مخالفت رهبر جمهوری اسلامی ايران با استعفای وزير اطلاعات را «جعلی» توصيف کرده است.

به گفته وی «رسانه‌های دروغ‌پرداز و اقتدارگرا» با انتشار اين خبر «جعلی» در حال «طراحی و اجرای سناريوی جديدی عليه دولت» برای وانمود‌سازی «عدم ولايت‌پذيری رئيس‌جمهور و همچنين قرار دادن رهبر انقلاب در مقابل خبر دروغ منتشر شده از قول ايشان هستند.»

جوانفکر افزوده: «برای آگاهان سياسی واضح است که تغيير وزير در وزارت‌خانه استراتژيک و مهمی چون وزارت اطلاعات، بدون هماهنگی رئيس‌جمهور و رهبری انقلاب، امکان ندارد و اين‌گونه خبرسازی‌ها که رئيس‌جمهور تصميمی را بگيرد وکمتر از دو ساعت بعد رهبری انقلاب آن را رد کند هيچ منطق عقلانی ندارد و علاوه بر تضعيف رئيس‌جمهمور، تضعيف شخص رهبری انقلاب و جايگاه ولايت فقيه نيز می‌باشد.»

وزير اطلاعات در ايران از جمله وزرايی است که رئيس‌جمهور برای انتخاب و معرفی‌اش به مجلس برای گرفتن رأی اعتماد، بايد با آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران نيز مشورت کند.

وی نوشته است که خبرهای مربوط به آیت‌الله خامنه‌ای، تنها هنگامی معتبر هستند که از سوی دفتر وی و یا در وب‌سایت رسمی‌اش منتشر شود.