U2، بن جووی، ری‌هنا و جاستين بی‌بر گرد خواهند آمد تا در حمايت از مردم زلزله‌زده ژاپن آلبوم جديدی را به بازار عرضه کنند.

به گزارش روزنامه ليبراسيون، چاپ فرانسه، شرکت يونيورسال موزيک اعلام کرد که اين هنرمندان آلبوم خيريه‌ای را ضبط خواهند کرد که درآمد حاصل از آن در راه کمک به قربانيان زمين‌لرزه و سونامی ژاپن اهدا خواهد شد.

تاريخ انتشار اين آلبوم تا پايان اين هفته خواهد بود.

اين که ترانه‌های اين آلبوم جديد خواهند بود يا خير هنوز مشخص نيست چرا که يونيورسال در باره فهرست آهنگ‌ها اطلاعی نداده است.

احتمال دارد ليدی گاگا، خواننده و ترانه‌سرای مشهور پاپ نيز به اين جمع بپيوندد.

تمامی درآمد حاصله از فروش اين آلبوم به حساب صليب سرخ ژاپن واريز خواهد شد.

U2 از مشهورترين گروه‌های موسيقی راک است که کار خود را از ايرلند و از دهه ۷۰ ميلادی آغاز کرد. اعضای اين گروه به همراه «بونو» خواننده اصلی آن همواره نسبت به مسائل سياسی و اجتماعی جهان فعالانه برخورد کرده‌اند.

U2 پس از رويدادهای دهمين دوره رياست جمهوری در ايران و شکل‌گيری جنبش موسوم به سبز در کنسرت‌های خود به هنگام خواندن ترانه «يکشنبه خونين» صحنه را سبز کرده و تصاويری از اعتراضات مردم ايران پخش می‌کردند.

گروه بن جووی، که خواننده آن جان بن جووی است يکی از گروه‌های معروف راک در آمريکاست که در دهه ۸۰ ميلادی کار خود را آغاز کردند.

ری‌هنا، خواننده معروف موسيقی پاپ است که بارها جايزه گرمی را به دست آورده و تا سال ۲۰۰۹ چهار آلبوم وی در سراسر جهان ۲۰ ميليون نسخه فروش کرده است.
 

جاستين بی‌بر خواننده و بازيگر ۱۷ ساله کانادايی است که در عرصه موسيقی پاپ فعاليت می‌کند و در دو سال اخير شهرت جهانی يافته است.

زمين‌لرزه ژاپن با قدرت ۹ ريشتر و سونامی‌ای با ارتفاع ۱۰ متر در روز جمعه ۲۰ اسفندماه ۱۳۸۹ رخ داد. اين زلزله، شديد‌ترين زمين‌لرزه در مدت ۱۴۰ سال اخير در جزاير ژاپن است که در پی آن با آسيب ديدن نيروگاه اتمی فوکوشيما اين کشور را در بحران اتمی و خطر نشت مواد راديواکتيو روبه‌رو ساخت.

بر اساس آمار رسمی تاکنون ۹۰۷۹ نفر در اين زلزله کشته و نزديک به ۱۳ هزار نفر ناپديد شده‌اند.