حسين کروبی، به سخنان اخير فرمانده بسيج در مورد «مجازات سريع» پدرش مهدی کروبی و ميرحسين موسوی پاسخ گفت.

به گزارش تارنمای سحام‌نيوز محمدحسين کروبی، فرزند ارشد مهدی کروبی، از رهبران مخالفان حکومت ايران که هم‌اکنون تمامی ارتباطات وی توسط نيروهای امنيتی قطع شده است، به سخنان سردار محمدرضا نقدی، رئيس سازمان بسيج پاسخ داد.

سردار نقدی روز سه‌شنبه ۱۷ اسفند گفته بود: «مطالبه محاکمه و مجازات اين مفسدين، حق همه ملت است و با صدای بلند بايد عليه اين دو نفر فاسق و مفسد فی‌الارض و نوکر و جيره‌خوار اجنبی، فرياد زد و مجازات سريع آنان را خواستار شد.»

فرمانده بسيج افزوده بود: «شعار مرگ، بر منحرفانی که برای بر هم زدن امنيت کشور و زمينه‌سازی تجاوز بيگانگان، نوکری استکبار را می‌کنند و با هدايت رسانه‌های اجنبی تلاش می‌کنند صحنه‌های آشوب را برای غوغا عليه جمهوری اسلامی فراهم کنند، افراط نيست.»

وی آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران را «امام» خطاب کرد و گفت بسيج «حلقه اول دايره ولايت و پيشتاز عمل عالمانه به منويات رهبری» است.

حسين کروبی در رابطه با سخنان سردار نقدی به سحام‌نيوز گفت: «هر روز به اين سخن پدرم که می‌گويند “از اين نظام نه جمهوريتی مانده و نه اسلاميتی” بيشتر و بيشتر اعتقاد پيدا می‌کنم، چون به‌جای يک نظام ديکتاتوری وابسته، يک دولت غيرقانونی روی کار آمده است.»

وی حاکمان کنونی ايران را «يک مشت قداره‌بند شکنجه‌گر بازجو مسلمان‌نما» ناميد و سردار نقدی و حسين شريعتمداری، مديرمسئول روزنامه کيهان و از نزديکان رهبر جمهوری اسلامی را «نمونه بارز» آن دانست.

کيهان از جمله روزنامه‌هايی است که به گفته مخالفان جمهوری اسلامی به دستگاه‌های امنيتی اين حکومت نزديک است.

فرزند مهدی کروبی گفت آن‌ها «مشکل روانی و روحی» دارند و «به‌غير از فحاشی و هتاکی ادبيات ديگری نمی‌دانند.»

وی خطاب به سردار نقدی گفت: «آقای نقدی! اين تو هستی که به جرم شکنجه شهرداران و ريختن خون مردم مفسد فی‌الارض هستی و بايد مجازات شوی! آنانی که دستشان به خون ملت ايران آغشته هست بايد مجازات شوند. آنانی که گروگان گيری می کنند و به حقوق افراد تجاوز می کنند بايد مجازات شود و نه مردمی که به‌دنبال حقوق عادی و از دست رفته‌شان هستند.»

به گفته خانواده مهدی کروبی، از ۱۸روز پيش به اين سو، از سرنوشت مهدی کروبی و همسرش فاطمه کروبی اطلاعی در دست نيست.

مهدی کروبی و ميرحسين موسوی، يکی ديگر از رهبران مخالفان دولت، به همراه همسران‌شان از ۲۶ بهمن ماه گذشته به‌طور کامل در بازداشت خانگی قرار گرفتند.

پس از آن وب‌سايت کلمه شامگاه دوشنبه نهم اسفند در خبری اعلام کرد آن‌ها به زندان حشمتيه تهران منتقل شده‌اند.

اما روز سه‌شنبه ۱۷ اسفند «کلمه» خبر انتقال موسوی و همسرش زهرا رهنورد به زندان حشمتيه را تکذيب کرد.

کلمه نوشت: «پس از سه هفته ابهام و تناقض در گفتار مسئولين عالی‌رتبه و نپذيرفتن مسئوليت قطع ارتباط موسوی و کروبی توسط متصديان امور، تحقيق و بررسی کلمه مشخص کرد آقای موسوی و خانم رهنورد در بازداشت خانگی به‌سر می‌برند.»

مقامات قضايی ايران، از جمله غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، دادستان کل و سخنگوی قوه قضائيه و عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران پيش از آن چند بار گفته بودند که موسوی و کروبی در زندان نيستند اما محدوديت‌هایی بر آنان اعمال شده است.

با اين حال اعضای خانواده کروبی تأکيد کردند که از وضعيت مهدی کروبی و فاطمه کروبی همچنان هيچ اطلاعی ندارند و بار ديگر گفتند «بنا به شواهد قوی» آن‌ها را به مكان نامعلومی برده‌اند.

آن‌ها افزودند: «تا زمانی که به صورت حضوری با پدر و مادر در منزل ديدار نداشته باشيم، هرگونه خبر مبنی بر حصر خانگی ايشان و مواردی از اين دست را تکذيب می‌کنيم.»