در سفر حسن روحانی به کرمانشاه مسئله حقوق‌های نامتعارف بار دیگر در صحبت‌های روحانی مطرح شد و او مخالفان دولت را متهم کرد که با ادامه طرح موضوع فیش‌های حقوقی قصد دارند دزدی‌های سال‌های گذشته را به فراموشی بسپارند.

سخنرانی حسن روحانی در کرمانشاه
سخنرانی حسن روحانی در کرمانشاه

حسن روحانی که صبح یکشنبه ۲۷ تیر به کرمانشاه سفر کرده است در ورزشگاه آزادی این شهر گفت: «اگر آقایانی هستند که می‌خواهند مسئله فیش‌ها را ادامه دهند تا دزدی‌های قبلی فراموش شود، مردم فراموش نمی‌کنند و از دادگاه‌ها می‌خواهند دزدان را به سزای اعمالشان برسانند.»

روحانی از طرف دولت یازدهم قول داد با حقوق‌های غیرمتعارف برخورد قاطع شود. او با بیان این‌که دولت اقدام‌های فوری در این زمینه انجام داده است گفت: «اگر گوشه‌ای تخلفی بوده به این معنا نیست که دزدی‌های سال‌های قبل فراموش شود.»

رسوایی فیش‌های حقوقی از زمستان سال گذشته پس از افشای میزان دریافتی مدیران بیمه ایران آغاز شد و در هفته‌های اخیر شدت گرفته است. افشای فیش‌های حقوقی بیشتر توسط مخالفان دولت روحانی انجام شده و تاکنون به برکناری مدیر بیمه ایران، مدیران عامل بانک‌های ملت، رفاه کارگران و مهر و همچنین اعضای هیئت عامل صندوق توسعه ملی منجر شده است.

روحانی گفت: «با کمال صراحت اعلام می‌کنم متأسفانه در سال‌های گذشته تخلف‌هایی در تمام دستگاه‌های کشور انجام شده که این تخلف‌ها اختصاص به قوه مجریه ندارد و مربوط به همه دستگاه‌ها و همه نهادهای عمومی است.»

رئیس جمهوری ایران وعده داد که در یک «مصاحبه مفصل» به‌شکل صریح به مردم نشان دهد که تخلف‌ها همه جا بوده است.

به‌گفته روحانی مجموع حقوق بگیران از جمله کارکنان و بازنشستگان ایران حدود هشت میلیون نفر هستند، که از میان آن‌ها «۱۰۰، ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر» تخلف کرده‌اند و نباید تخلف چندصد نفر را به سایرین تعمیم داد.

خبرگزاری فارس در گزارشی نوشته است که سخنان روحانی در کرمانشاه با شعارهایی در اعتراض به بیکاری و حقوق‌های نجومی برای لحظاتی قطع شد.

فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات ایران ۱۹ تیرماه جاری از تشکیل ۱۲۳ پرونده در ارتباط با مسئله حقوق‌های نامتعارف به ارزش ۵۹ هزار میلیارد ریال خبر داده بود.

دادستان دیوان محاسبات ایران گفته بود مجموع مبلغ دستمزدهای نامتعارف نزدیک به شش هزار میلیارد تومان است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران نیز ۲۲ تیر اعلام کرد که دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور در موضوع حقوق‌های نامتعارف به او گفته‌اند «بدون سر و صدا» چهار میلیارد تومان از این حقوق‌ها پس گرفته شده است.