حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در پیام نوروزی خود به مردم ایران، گفت در سال ۹۵ « باز هم دستم را به سوی ملت بزرگ ایران دراز می‌کنم» تا «در مسیر رونق و رشد اقتصادی قرار بگیریم».

rohani

رئیس جمهوری ایران با اشاره به این که دولت در سال ۹۴ سالی همراه با «سختی‌ها و مشکلات» را پشت سر گذاشت گفت: «با همه سختی‌ها دست ما به سمت بانک مرکزی دراز نشد و دست ما همواره به سوی مردم و بالا‌تر به سمت آسمان و به سوی خداوند دراز بود و با لطف او و همت مردم، با همه پیچ‌و‌خم‌ها، سال را با افتخار و موفقیت به پایان رساندیم».

بدهی دولت به بانک مرکزی در خرداد سال ۹۴ معادل ۲۴.۷ هزار میلیارد تومان و بدهی دولت به کل بانک‌ها ۱۰۲.۹ هزار میلیارد تومان گزارش شده است. این رقم دو هزار میلیارد تومان بیش از بدهی دولت به بانک‌ها در سال ۹۳ است.

روحانی گفت که با «تلاش همگانی» در سال ۹۵ «می‌توانیم به رشد دو برابری متوسط ۱۰ سال گذشته برسیم».

او رسیدن به رشد ۵ درصدی را «رشدی بیشتر از همه کشورهای همسایه»، راه حل بیکاری کارگران و جوانان فارغ التحصیل و موجب رونق اقتصادی دانست.

رئیس جمهوری ایران گفت که ایران در سال ۹۴ «بهترین شرایط» را در میان صادرکنندگان نفت داشت.

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران ۵۶ میلیارد دلار بدهی دارد. رکن‌الدین جوادی معاون وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران یکشنبه نهم اسفند با اعلام این بدهی گفت که سرمایه‌گذاری‌های پیش‌بینی شده در حوزه نفت تحقق نیافته است.

روحانی شرایط «آرامش»، «کاهش تورم» و «بازار بورس» ایران را در سال گذشته در مقایسه با کشورهای همسایه «بهترین» خواند.

۲۰۵ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای که یک‌شنبه ۶ دی، نسبت به تداوم رکود اقتصادی در ایران هشدار دادند و خواستار حل مشکل رکود و اشتغال در کشور شدند. سخنگوی دولت سال ۹۳اعلام کرده بود که ایران از رکود اقتصادی خارج شده‌ است.