یک هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۴۷ متعلق به شرکت ماهان که از تهران عازم بندرعباس بود با حادثه‌ای کم‌سابقه مواجه شد. قطعاتی از موتور این هواپیما از آسمان فرو ریخت و هواپیما در یک وضعیت اضطراری در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

این تصویر از حادثه روز پنج‌شنبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.
این تصویر از حادثه روز پنج‌شنبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، این رویداد صبح روز پنج‌شنبه ۲۳ مهر رخ داد و قطعات موتور هواپیما حوالی شهرستان اسلامشهر فرو ریخت.

هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ چهار موتوره است و یکی از هواپیماهای بزرگ مسافربری در جهان به شمار می‌رود.

یک منبع آگاه گفته است این اتفاق به نیروهای امدادی اطلاع‌ داده شد و آن‌ها در محل حادثه حضور یافتند.

به‌گفته این منبع فقط قطعه‌ای از موتور فروریخته و موتور هواپیما سقوط نکرده است.

این هواپیما پس از گذشت چند دقیقه از پرواز به‌دلیل نقص فنی در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست و ۴۲۶ مسافر آن با تأخیر توسط دو پرواز به بندرعباس منتقل شدند.

گزارش شده که مسافران این هواپیما صدمه‌ای ندیده‌اند.

در فروردین‌ماه سال جاری نیز موتور یک فروند هواپیمای ایرباس ایرانی در فرودگاه آتاتورک استانبول منفجر شد. این حادثه نیز تلفاتی در بر نداشت.

در اردیبهشت‌ماه سال گذشته هواپیمای فوکر ۱۰۰ متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان که از مشهد عازم فرودگاه بین‌المللی زاهدان بود، با وجود یک چرخ بسته به حالت اضطرار در باند فرودگاه بین‌المللی زاهدان فرود آمد. در این حادثه ۹ نفر مجروح شدند.

در مردادماه سال گذشته نیز یک فروند هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ متعلق به شرکت سپاهان ایر (هواپیمایی هسا) که حامل ۴۸ مسافر و خدمه بود، از تهران به مقصد طبس، از فرودگاه مهرآباد بلند شد و چند دقیقه پس از بلند شدن از باند، در بلوار شیشه مینا واقع در غرب تهران سقوط کرد. در این حادثه ۳۸ نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی شدند.

در سال ۱۳۹۳ به طور میانگین ۲/۱ سانحه هوایی در ایران اتفاق افتاده است. تحریم‌های اقتصادی غرب علیه ایران، سوءمدیریت و عمل نکردن به معیارهای ایمنی هواپیما‌ها از مهم‌ترین عوامل سوانح هوایی در ایران به شمار می‌آید.

در همین زمینه: در ۱۰۰ سال اخیر در ایران، سالانه ۱۰ نفر در سقوط هواپیما کشته شده‌اند

در ادامه تصاویری از این حادثه که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است را مشاهده کنید:

بوئینگ ۷۴۷ معروف به جامبوجت هواپیمای جت چهار موتوره بزرگ مسافربری است که شرکت بوئینگ می‌سازد. این هواپیما بعد از هواپیمای ایرباس آ-۳۸۰، دومین هواپیمای بزرگ مسافربری در جهان است. شرکت هواپیمایی ماهان دارای هشت فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ است.
قطعاتی از یک هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۴۷ ماهان که از تهران عازم بندرعباس بوده است، در حوالی شهرستان اسلامشهر سقوط کرد. این قطعه‌های جدا شده مربوط به توربین موتور شماره سه هواپیما بوده است.
این هواپیمای ماهان با خدمه پروازی و مسافران در مجموع ۴۲۶ سرنشین داشت که آسیبی به آنها وارد نشده است.
هواپیما با مسافران خود به سلامت در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.
معاون تعمیرات و مهندسی هواپیمایی ماهان با تأکید بر اینکه موتور هواپیمای سانحه‌دیده ۷۴۷ سقوط نکرده و تنها قطعه‌ای از توربین موتور کنده شده است، گفت: در حال جمع‌آوری اطلاعات مربوط به این نقص فنی هستیم. به گفته این مقام مسئول سال ساخت این هواپیما به حدود سال ۱۹۹۰ میلادی برمی‌گردد.