مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که روسیه عملیات شناسایی خود با پهپاد را در سوریه آغاز کرده است. عملیات این پهپادها از یک پایگاه نظامی در سوریه هدایت می‌شود.

Mikoyan Skat Dron russia

به گزارش رویترز، این مقام‌ها بر این نکته تأکید کرده‌اند که حملات و عملیات‌های روسیه بدون هیچ توافق و هماهنگی خاصی با گروه ائتلاف به رهبری آمریکا صورت می‌گیرد.

یک مقام رسمی از وزارت دفاع آمریکا که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت: «پنتاگون از آنچه درسوریه رخ می‌دهد «کاملاً آگاه» است.»

بر اساس گزارش‌های دیگر منابع آمریکایی از استقرار ۲۸ هلی‌کوپتر و جنگنده روسی در پایگاه نظامی در نزدیکی شهر لاذقیه خبر داده‌اند.

جان کربی، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا درباره حضور نظامی روسیه در سوریه گفت: آمریکا از این حضور نظامی به شدت نگران است، زیرا هدف مسکو صرفاً «سرپا نگه داشتن» رژیم اسد است.

همچنین اخبار تأیید نشده دیگری حاکی از حضور نیروهای ارتش روسیه در سوریه است.

در همین راستا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با یکدیگر در مسکو دیدار و در مورد همین موضوع گفت و گو کردند. اسرائیل نگران رودررویی نظامی نیروهای اسرائیلی و روسی در سوریه است.

ارتش سوریه روز گذشته بار دیگر مواضع مخالفان را در دو شهر رقه و حلب هدف حملات هوایی قرار داد. در این حملات بیش ازبیش از ۳۲ تن کشته و ده‌ها تن نیز مجروح شدند.

جنگ داخلی در سوریه تاکنون جان ۲۵۰ هزار نفر را گرفته و به آوارگی بیش از هفت و نیم ملیون نفر در داخل کشور منجر شده است. بیش از چهار میلیون نفر نیز از کشور گریخته‌اند.

بیشتر بخوانید: مخالفت غرب با طرح پوتین علیه داعش در سوریه