خبرگزاری فارس دوشنبه ۹ شهریور / ۳۱ اوت از بازداشت علی شکوری‌راد دبیرکل حزب «اتحاد ملت ایران اسلامی» خبر داد.

علی شکوری‌راد سابقه عضویت در حزب جبهه مشارکت و نمایندگی در مجلس شورای ششم را در کارنامه سیاسی خود دارد.
علی شکوری‌راد سابقه عضویت در حزب جبهه مشارکت و نمایندگی در مجلس شورای ششم را در کارنامه سیاسی خود دارد.

شکوری‌راد در نشست خبری امروز خود در مورد حوادث سال ۸۸ و اصطلاح «فتنه» که مقامات حکومتی در مورد این رویداد به کار می‌برند، گفته بود: «ما از واژه‌ای که شما به کار می‌برید دریافت و تعریف روشنی نداریم و در متون ما “فتنه” تعریف نشده است.»

به نوشته «فارس»، مرجع قضایی علت بازداشت او را اصرار بر تخلفات قبلی و اقدامات «فتنه‌گرانه» اعلام کرده است.

یک منبع آگاه در قوه قضائیه نیز در گفت‌گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) این خبر و علت بازداشت شکوری‌راد را تأیید کرد.

شکوری‌راد سابقه عضویت در حزب جبهه مشارکت و نمایندگی در مجلس شورای ششم را در کارنامه سیاسی خود دارد.  او عضو سابق دفتر تحکیم وحدت است که از روز پنج‌شنبه ۲۹ مردادماه در نخستین کنگره حزب «اتحاد ملت ایران اسلامی» به عنوان دبیرکل این حزب انتخاب شد.

شکوری‌راد همچنین پس از حوادث سال ۸۸ و در پی مصاحبه‌هایش با رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از ایران در ۲۰ مهرماه ۱۳۸۹ بازداشت شده بود.

گفته می‌شود در آن مقطع پس از درخواست آیت‌الله شبیری زنجانی از آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی او از زندان آزاد شده است.

خبر تکمیلی: آزادی با کفالت

در شامگاه روز دوشنبه، ۹ شهریور، برخی رسانه‌ها، از جمله سایت کلمه که سایت مرجع در هواداری از میرحسین موسوی است، اعلام کردند که علی شکوری راد با کفالت آزاد شده است.

بیشتر بخوانید:

وزارت کشور: حزب «اتحاد ملت ایران» هنوز اجازه فعالیت ندارد

علی شکوری راد دبیرکل حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت ایران شد

از تحکیم وحدت تا اتحاد ملت ایران اسلامی