حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، شنبه ۲۷ تیر در تماس تلفنی با امیر قطر، اولویت نخست ایران را بعد از توافق هسته‌ای، توسعه روابط با همسایگان عنوان کرد.

Rouhani_ Southern Khorasan

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، حسن روحانی در تماس تلفنی، ضمن تبریک عید فطر به امیر قطر، دولت این کشور را «دولت دوست و برادر» خواند و گفت: «همه باید دست به دست هم دهیم و مانع تداوم فعالیت‌های گروه‌های تروریستی و تکفیری شویم.»

رئیس جمهوری ایران درباره تأثیر توافقات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ به شیخ تمیم بن حمد آل ثانی گفت: «این توافق نشان داد که مسایل منطقه ای و اختلافات میان کشورها باید پای میز مذاکره حل و فصل گردد. ما هیچ تردیدی نداریم که این توافق به همان نسبت که برای مردم ایران مفید و موثر است، باعث تقویت امنیت و رفاه منطقه نیز خواهد شد.»

امیر قطر نیز با ستایش نقش حسن روحانی در روند حل و فصل موضوع هسته‌ای، گفت: «اطمینان دارم که این توافق می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات منطقه نیز اثرگذار باشد. ما معتقدیم همکاری کشورهای منطقه می‌تواند معضل تروریسم منطقه ای را از بین ببرد و دولت قطر آماده ادامه تماس‌ها به ویژه با ایران برای رفع این موضوع است.»

دولت یمن به رهبری عبدربه منصور هادی، عربستان سعودی و قطر ایران را به حمایت از حوثی‌های یمن متهم می‌کنید. ایران این ادعاها را  تکذیب می‌کند.

بیشتر بخوانید: فرمانده کل سپاه پاسداران: «نگرانی‌ها درباره قطعنامه هنوز وجود دارد»