ائتلاف نيروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سه‌شنبه ۲۱ آوريل/يکم ارديبهشت، پس از تقريباً يک ماه بمباران شدید مواضع شيعيان حوثی و متحدانشان در يمن، پايان عمليات نظامی خود را اعلام کرد.

yemen iran 12

يک مقام رسمی عربستان گفته ائتلاف نيروهای عربی با وجود پايان عمليات نظامی مشترک، در صورت لزوم حملات خود به حوثی‌ها و متحدانش را از سر می‌گیرد.

عربستان با صدور بيانيه‌ای در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: «عمليات “طوفان قاطعيت” به اهداف اصلی خود همچون از بين بردن تهديد علیه عربستان و کشورهای همسايه، به ويژه به واسطه سلاح سنگين، رسيده است.»

در ادامه اين بيانيه آمده است: «ما عمليات “طوفان قاطعيت” را پايان می‌دهيم و عمليات جديدی به نام “بازيابی اميد” را آغاز می‌کنيم. اهداف عمليات بازيابی اميد شامل حفاظت از غير نظاميان، مبارزه با تروريسم، امدادرسانی به مردم يمن و تخليه اتباع خارجی است.»

احمد عسيری، سخنگوی وزارت دفاع عربستان گفته شبه‌نظاميان حوثی هنوز در تيررس ما قرار دارند.

عسيری به خبرنگاران در رياض گفت:«حضور نيروهای ائتلاف همچنان برای جلوگيری از پيشروی شبه‌نظاميان حوثی و انجام هرگونه عمليات به دست آنها ادامه خواهد داشت.»

سخنگوی وزارت دفاع عربستان در ادامه گفت که عملیات بازیابی امید ترکیبی از عمل سیاسی، دیپلماتیک و نظامی است.

عصر امروز حسین امیر عبداللهیان، معاون وزیر خارجه ایران نسبت به توقف عملیات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان در یمن تا ساعات پایانی سه‌شنبه ۲۱ آوریل/یکم اردیبهشت‌ماه، ابراز خوشبینی کرده بود.

بیشتر بخوانید:خوشبینی ایران برای آتش‌بس در یمن طی ساعات آینده