به گفته نجات‌الله ابراهيميان، سخنگوی شورای نگهبان انتخابات دهمين دوره مجلس ايران اسفند ۱۳۹۴ برگزار می‌شود.

majles2
احزاب اصولگرا می‌گويند به دنبال «وحدت و ائتلاف» هستند تا اکثريت مجلس دهم را در دست بگيرند

ابراهيميان  به خبرگزاری مهر گفت: «نامه وزارت کشور مبنی بر پيشنهاد روز برگزاری انتخابات مجلس دهم به شورای نگهبان رسيده است که احتمالاً موضوع مورد نظر در جلسه هفته آينده اين شورا مطرح و تصميم‌گيری می‌شود.»

او با اشاره به اينکه دو تاريخ در اين نامه به عنوان روز برگزاری انتخابات پيشنهاد شده، اعلام کرد: «اعضای شورای نگهبان با بررسی همه جوانب نسبت به بررسی اين دو تاريخ اقدام و روز مورد نظر را تعيين خواهند کرد.»

ابراهیمیان تاریخ‌های معرفی‌شده از سوی وزارت کشور را اعلام نکرده است.

اصولگرايان و اصلاح‌طلبان فعاليت‌های انتخاباتی خود را برای کسب کرسی‌های مجلس آينده با برگزاری نشست‌هايی آغاز کرده‌اند. هر چند اصلاح‌طلبان می‌گويند که برای برگزاری نشست‌هایشان با موانعی از سوی نهادهای حکومتی روبه‌رو هستند.

بيشتر بخوانيد: اصلاح‌طلبان و دورخيز انتخاباتی آنها

احزاب اصولگرا می‌گويند به دنبال «وحدت و ائتلاف» هستند تا اکثريت مجلس دهم را در دست بگيرند. از سوی ديگر اصلاح‌طلبان نيز تلاش می‌کنند تا از طريق ائتلاف با چهره‌‌های معتدل و ميانه‌رو نگذارند که مجلس دهم شبيه مجلس نهم شود. اکثريت کرسی‌های مجلس نهم در اختيار نمايندگان مخالف دولت است.

بيشتر بخوانيد: برگزاری نشست‌های اصولگرايان برای اتحاد در انتخابات آتی مجلس

با اين حال اصلاح‌طلبان نگران هستند که کانديداهای اصلی‌شان برای انتخابات مجلس توسط ۱۲ عضو شورای نگهبان که همگی اصولگرا هستند، «رد صلاحيت» شوند.